اردبیل یکی از بیکار ترین استان های کشور است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: متاسفانه استان اردبیل در آمار فراوانی بیکاری رتبه سوم در بین استانهای کشور را دارد و در ایجاد کشور نیز رتبه ۲۹ کشور است.

اردبیل یکی از بیکار ترین استان های کشور است

به گزارش خبر فوری به نقل از تسنیم ، صدیف بدری صبح امروز در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: ارائه بسته حمایتی برای واحدهای تولیدی صنعتی و کشاورزی اقدام بسیار خوبی بوده که دولت این طرح را ارائه می‌دهد و فرصت بسیار مناسبی برای احیای واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌فعال است که سعی می‌کنیم در سریع‌ترین زمان با کمک دولت و مجلس آئین‌نامه اجرایی آن عملیاتی شود.

وی گفت: خوشبختانه امسال اعتبارات عمرانی استان نسبت به سال گذشته دو برابر شده به طوری که 516 میلیارد تومان برای اعتبارات عمرانی استان تخصیص یافت که طبق قانون می‌توانیم 20 درصد از این اعتبار را در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به کمک‌های فنی و اعتباری و آماده‌سازی زیرساخت‌ها اختصاص دهیم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: تخصیص این اعتبارات امسال نیز مانند سال‌های گذشته به صورت اسناد خزانه خواهد بود و می‌توانیم از این طریق به راحتی برای تکمیل زیرساختها و کار با پیمانکاران استفاده کنیم.

بدری تصریح کرد: ضرورت زیرساخت‌ها برای رونق و توسعه صنعت لازم است و در مذاکرات و پیگیری مجمع نمایندگان استان یکی از مهمترین پروژه‌های حمل و نقل استان اردبیل یعنی راه‌آهن اردبیل در حال‌حاضر به اولویت نخست دولت در طرح‌های ریلی تبدیل شده و در دو سال گذشته نیز اعتبارات نسبتا مناسبی به این پروژه تخصیص یافت.

وی اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که از محلهای دیگر مثل صندوق توسعه ملی برای این پروژه اعتبار جذب کنیم تا زودتر از موعد مقرر به بهره‌برداری برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: وضعیت ترانزیت در استان اردبیل مانند وضعیت ترانزیت در کل کشور اسف‌بار بوده و باید تلاش کنیم که ارتباط جاده‌ای و ریلی بین اردبیل، بیله‌سوار و کشور آذربایجان ایجاد کنیم تا بتوانیم در حوزه صادرات و ترانزیت عملکرد مناسبی داشته باشیم.

بدری بیان کرد: متاسفانه تمامی عوامل دست به دست داده تا استان اردبیل در فراوانی بیکاری رتبه سوم و در ایجاد اشتعال رتبه 29 کشور را به خود اختصاص دهد و این موضوع باعث گلایه‌مندی مردم، جوانان و فارغ‌التحصیلان شده است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها