بارش شهابی جباری را از دست ندهید

یکی از مهم ترین بارش شهابی پاییزی همین بارش شهابی جباری است که شما برای مشاهده اوج آن یک ساعت پس از بامداد فردا را فرصت دارید.

بارش شهابی جباری را از دست ندهید

به گزارش خبرنگار گروه دانش خبر فوری ، بارش شهابی جباری امشب به اوج خود می رسد و در شرایط مطلوب شما می توانید حدود ۱۶ تا ۲۰ شهاب را در آسمان بدون آلودگی نوری مشاهده کنید.

ZHR یا تعداد شهاب هایی که می توانید در آسمان در مدت زمان یک ساعت مشاهده کنید از ZHR بارشی مانند برساووشی کمتر است اما اگر بعد از نیمه شب و در مکانی با افق باز و بدون آلودگی نوری آسمان را دریابید قطعا بدون پاسخ نمی مانید!

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم نام بارش های شهابی معمولا از روی نام صورت فلکی ها گرفته می شود.

بارش شهابی جباری هم بدلیل وجود کانون بارشی که در صورت فلکی جبار دارد به این نام مشهور است. بد نیست در همینجا مجددا اشاره کنیم که کانون بارش یک نقطه فرضی است که تمامی شهاب های یک بارش شهابی به آن نقطه می رسند.

همانطور که می دانید شهاب های غبارهایی هستند که از دنباله دارها نشات می گیرند، وفتی این غبارها از سطح جو عبور می کنند می سوزند و از خود نوری متصاعد می کنند که این نور در علم نجوم به شهاب معروف است. نکته جالب درباره این بارش شهابی این است که منشا آن به دنباله دار معروف هالی می رسد که هر ۷۶ سال یکبار به دور خورشید می گردد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها