جزئیات ابتلای کودک شیرخوارگاهی در کرج به شپش/کودک سلامت است

 مدیرکل بهزیستی استان البرز با تشریح جزئیات ابتلای کودک شیرخوارگاهی در کرج به شپش، از سلامت این کودک دوساله خبر داد.

جزئیات ابتلای کودک شیرخوارگاهی در کرج به شپش/کودک سلامت است

به گزارش خبر فوری به نقل از مهر، داریوش بیات نژاد در نشستی خبری که صبح شنبه برگزار شد، بابیان اینکه در سازمان بهزیستی پیگیر رسالت اصلی و وظایف محوله هستیم، اظهار کرد: مطالبه گری به‌حق از مجموعه ارکان حاکمیت برای محقق شدن خدمات شایسته به جامعه هدف همواره موردتوجه بهزیستی البرز بوده است.

وی با تأکید بر اینکه بدون شک در حوزه عملکردی تمامی سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌ها نقص‌های عملکردی وجود دارد اما باید تمام تلاش خود برای اصلاح امور را به‌کارگیریم، افزود: ایجاد آرامش و عزت برای کارکنان یک اصل در سازمان بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه بیان کرد: توجه به کارکنان بهزیستی از اهمیت بالایی برخوردار است، ایجاد فضای آرام و رضایتمند بستر ارائه خدمات به مردم و ارباب‌رجوعان را فراهم می‌کند.

بیات نژاد با اعلام اینکه اگر در انجام وظایف سازمان کوتاهی صورت گیرد نهایت مطالبه گری در این بخش را خواهیم داشت، تصریح کرد: کمبود نیروی انسانی در شیرخوارگاه امام علی(ع) ازجمله مشکلاتی است که در این مجموعه به چشم می‌خورد، در به‌کارگیری نیروها اولویت با جامعه هدف تحت پوشش بهزیستی بوده که استحقاق لازم برای انجام این فعالیت‌ها را داشته‌اند.

۸۰ درصد کودکان حاضر در شیرخوارگاه‌ها والدین دارند

وی با اعلام اینکه طی دو سال گذشته از ۱۲ نیرو جدید جامعه هدف تحت پوشش و آموزش‌دیده خود در این مراکز مازاد بر نیاز استفاده کرده‌ایم، گفت: حقوق این افراد توسط موسسه خیریه تأمین می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: در راستای رفع مشکلات از محل جمع‌آوری خیرین اولویت بنده بر شیرخوارگاه امام علی(ع) بوده است، هر نوع اصلاح انجام‌شده در فضای فیزیکی این مرکز توسط خیرین صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اتاق شیر یکی از ضرورت‌های شیرخوارگاه است که این مهم در شیرخوارگاه امام علی(ع) لحاظ شده، خاطرنشان کرد: ارتباط مؤثری با دستگاه‌هایی نظیر دانشگاه علوم پزشکی، شبکه بهداشت و درمان و دستگاه قضائی برقرارشده است تا در صورت نیاز از خدمات این دستگاه‌ها بهره‌مند شویم.

بیات نژاد بیان کرد: بیش از ۷۵ تا ۸۰ درصد کودکان حاضر در شیرخوارگاه‌ها والدین دارند اما از پدر و مادر آن‌ها سلب صلاحیت و حضانت کودکان به‌طور موقت به سازمان واگذارشده به همین جهت درصدد هستیم سرپرستی این کودکان به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار شود.

تشریح وضعیت ابتلای کودکان شیرخوارگاهی در کرج به شپش

وی بابیان اینکه در رابطه با فرایند فرزندخواندگی و معافیت‌های سربازی هیچ‌گاه سفارش فردی را نپذیرفته‌ام، ادامه داد: در رابطه با بهداشت، آموزش و تربیت کودکان تحت پوشش نهایت تلاش را داشته‌ایم.

وی با اشاره به انتشار فیلم منتشرشده وضعیت کودکان این مجموعه که شپش مبتلا شده بود، گفت: مورخ دهم مهرماه سال جاری با توجه به رؤیت یک مورد ابتلا به شپش دریکی از فرزندان تازه پذیرش‌شده شیرخوارگاه امام علی(ع)، جهت کنترل و جلوگیری از انتشار شپش به سایر فرزندان، ناظر نوبت دستور به شستشوی بخش و نیز استعمال شامپو برای فرزندان توسط مربی مربوطه می‌کند.

بیات نژاد افزود: پس از استفاده از شامپو برای یکی از فرزندان حدوداً دوساله، متأسفانه با حساسیت و التهاب پوستی وی مواجهه شده و با تماس تلفنی با پزشک متخصص و اعلام موضوع، دستور مصرف شربت ضد حساسیت و پماد دریافت می‌کند.

اطلاع‌رسانی توسط رسانه اگر به‌واسطه اصلاح کار باشد ارزشمند است، اگر این مهم ابزار باج‌خواهی باشد جای نگرانی دارد

مدیرکل بهزیستی البرز با اشاره به اینکه پس از استفاده از داروهای مربوطه کودک به بیمارستان اعزام و دستور شستشو با آب ولرم و پانسمان سطحی و ساده وی صادر می‌شود، گفت: به سبب پیگیری‌های مجدانه همکاران و ادامه فرایند درمان تحت نظر دکتر متخصص پوست، باگذشت کمتر از ده روز حال فرزند کاملاً خوب بوده و در حال حاضر در صحت کامل به سر می‌برد.

وی با تأکید بر اینکه بررسی‌ها نشان داده عمدی در کار نبوده عدم آگاهی فرد به این فرایند سبب بروز مسائل یادشده گردیده، تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی توسط رسانه دراین‌باره به‌واسطه اصلاح کار باشد ارزشمند است اما اگر این مهم ابزار باج‌خواهی باشد جای نگرانی است.

بیات نژاد با اعلام اینکه ظرفیت اسمی نگهداری کودکان این مرکز ۱۲۰ فرزند است، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ کودک در شیرخوارگاه امام علی(ع) نگهداری می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها