واکنش شهرام شاه‌حسینی به حواشی اکران «خانه دختر» و عصبانیت برخی از تماشاگران

شهرام شاه‌حسینی، مدعی است

واکنش شهرام شاه‌حسینی به حواشی اکران «خانه دختر» و عصبانیت برخی از تماشاگران


به گزارش خبر فوری به نقل از آنا، «خانه دختر» از جمله فیلم‌های پرحاشیه‌ای است که تا برچسب "توقیفی" از جلویش برداشته شد بلافاصله رنگ اکران به خود دید. حتی عوامل هم ترجیح دادند مثل چندسال قبل که فیلم پشت خط اکران مانده بود، همچنان در این دو سه هفته نیز خبری اعلام نکنند و حرفی نزنند اما از پشت پرده، ماجرا را هدایت کنند تا بدون هیچ دردسری فیلم را به روی پرده بفرستند.

پس از روی پرده رفتن فیلم به رغم برخی اعتراض‌ها فعلا سانس‌های خوب و پررونقی را نیز در اکران به خود می‌بیند چنانکه در این یک هفته‌ای که پشت سر گذاشته، حدود 900 میلیون تومان در گیشه بدست آورده به ویژه اینکه در گروه آزاد و بدون سرگروه اکران شده است. پس رقم فروش قابل ملاحظه‌ای را نیز تا کنون تجربه کرده است .

البته این واقعیت را نیز باید در نظر گرفت؛ فیلم‌هایی که نام «توقیفی» و امثال آن گرفته‌اند، چه خواسته و چه ناخواسته، محل رجوع مخاطبان هستند. یعنی این حس کنجکاوی را ایجاد می‌کنند که اصلا چرا این فیلم، پر حاشیه شده و یا به سمت توقیف رفته است.گرچه صاحبان فیلم‌ها نیز از این حواشی بدشان نمی‌آید و حسابی هم از آن استفاده می‌کنند چنان که برخی فیلم‌های بی‌کیفیت با همین حواشی، به فروش چند میلیاردی نیز رسیده‌اند.

«خانه دختر» با سوژه حساسی که دست گرفته و همچنین ابهامی که در قصه‌اش بر سر تحریک قشر مذهبی و حتی موضوع ملتهب خانوادگی، به جریان انداخته، شاید بی‌آنکه عوامل خواسته باشند فعلا روزهای خوشی را در اکران تجربه می‌کند.

نکته جالب واکنش‌های برخی تماشاگران به این فیلم است؛ خصوصا آن دسته که بر خلاف ادعای فیلمساز، به دنبال تماشای صحنه‌های تجاوز و غیره در فیلم هم هستند! همان حواشی‌ای که برخی رسانه‌ها نیز قائل به وجود آن در فیلم بوده‌اند و شاید باعث شده که همین توقع از فیلم برای تماشاگر به وجود آید.

اما واکنش شهرام شاه‌حسینی، کارگردان «خانه دختر» به این حاشیه و توقع بیجا، نیز جالب است. او در پیامی که در فضای مجازی آورده، اینگونه نوشته است که:

«سلام به همه/ به همه ى دوستان و غریبه هایى که در این چند وقت اخیر و از زمان اکران خانه دختر، بنده را مورد تشویق یا نکوهش قرار دادند عرض ادب دارم. لازم میدونم توضیحی را خدمت چندی از تماشاگرانی که با دیدن خانه دختر عصبانی شدن و با کامنت‌هایی که گاه با توهین همراه بود، بدهم.

مخاطبی که در فیلم "خانه دختر" بدنبال تجاوز پدر به دخترش به سینما میرود، دست خالی برمیگردد. زیرا موضوع و مسئله فوق هرگز در فیلمنامه خانه دختر مطرح نبود و من نیز کوچکترین اشاره ای به آن نداشتم. آنچه شما را از ندیدن چنین چیزی عصبانی کرده اصلا هدف من از ساخت این فیلم نبوده. خانه دختر درباره ى ارزش و کرامت انسان است.

خانه دختر اصلا فیلم اجتماعی نیست و میکوشد به یک فیلم انسانى و ارزش هایى که در زیر دست و پایمان در حال له شدن هستند ، نهیب بزند. پیشنهاد میکنم وارد دنیاى فیلم شوید و نه حاشیه ى آن.»

قابل ذکر است که؛ «خانه دختر» قرار بود برای اکران، چند سکانس را حذف و بخش‌هایی را مجددا فیلمبرداری کند تا از سوء تفاهم‌ها درباره قصه جلوگیری کند. اتفاقی که گویا نیفتاد اما عوامل ترجیح دادند برخی سکانس‌ها را حذف کنند. گرچه به داستان اجتماعی و به قول فیلمساز «انسانی»! آن خللی وارد نکرده است.

این فیلم تقریبا در همه سینماها اعم از سالن‌های حوزه هنری به اکران خود ادامه می‌دهد و احتمالا به فروش چندمیلیاردی هم خواهد رسید.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها