رویارویی دوباره اصلاح طلبان با روحانی/وزیر اصولگرای وزارت علوم کیست؟

منصور غلامی رئیس اصولگرای دانشگاه بوعلی همدان یکی از گزینه های جدی تصدی بر وزارت علوم است.

رویارویی دوباره اصلاح طلبان با روحانی/وزیر اصولگرای وزارت علوم کیست؟

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری ، پس از آغاز به کار دولت دوازدهم و روند بررسی صلاحیت کابینه پیشنهادی روحانی از سوی نمایندگان مجلس در نهایت دو وزارتخانه علوم و نیرو بدون داشتن وزیر و با تعیین سرپرست از سوی رئیس جمهور کار خود را در دولت آغاز کردند البته این روند در حالی صورت گرفت که روحانی از ابتدا گزینه ای را برای وزارت علوم معرفی نکرد روندی که موجبات دلخوری بسیاری از نمایندگان را فراهم کرد.

در وزارت نیرو نیز بیطرف گزینه اصلاح طلب روحانی برای این وزارتخانه به دلیل ناهماهنگی نمایندگان فراکسیون امید حائز اکثریت آرا از سوی نمایندگان نشد و‌ نتوانست سکاندار این وزراتخانه باشد.

حال در شرایط امروز که تقریبا حضور اردکانیان در وزارت نیرو قطعی شده است اما هنوز فرد جدی برای وزارت علوم مطرح نشده روندی که موجبات ناراحتی جریانات سیاسی به خصوص اصلاح طلبان را فراهم کرده است.

اصلاح طلبان که خود را در انتخابات وزیر علوم به عنوان یکی از مهم ترین وزیران کابینه در دولت روحانی سهیم می دانند در همان ابتدا با طرح اسمامی چون رضا فرجی دانا خواهان حضور وی در مسند این وزارتخانه شدند روندی که حتی منجر به مکاتبه نامه برخی از نمایندگان لیست امید به رئیس جمهور شد.

علی رغم انتشار اسمامی مختلف برای حضور در وزارت علوم که عمدتا چهره هایی اصلاح طلب بودند این روزها برخلاف نظر آنها نام منصور غلامی رئیس اصولگرای دانشگاه بوعلی سینا همدان برای حضور در این وزارتخانه بر سر زبان شنیده می شود روندی که خود غلامی نیز آن را تایید کرده و‌ از ارائه برنامه کاری خود به دولت خبر داده است.

غلامی که دارای دکترای تخصصی با مرتبه استاد در رشته علوم باغبانی است از نظر سیاسی به جریان سیاسی اصولگرایان تعلق خاطر بیشتری دارد موضوعی که منجر به این شده اس که برخی جریانات آن را فشار اصولگرایان به روحانی برای انتخاب وزیر علوم تلقی کنند به گونه ای که محمود صادقی عضو فراکسیون امید مجلس روز سه‌شنبه ۲۵ مهر در توئیتی نوشت: «به گفته مسئولان ذی ربط، رئیس جمهوری تاکنون بیش از ۱۰ گزینه برای وزارت علوم معرفی کرده که مورد تأیید رهبری قرار نگرفته‌اند!»

او سپس در توئیت دیگری نوشته است که از دفتر رهبر جمهوری اسلامی انتظار می‌رود برای رفع شبهه در خصوص نحوه هماهنگی رئیس جمهوری با رهبری در انتخاب وزیر علوم توضیح دهد.

روندی که امروز در انتخاب وزیرعلوم کابینه دوازدهم حکمفرماست به خوبی نشان دهنده این است که روحانی باردیگر در امتحانی سخت برای انتخاب گزینه مدنظر خود برای وزارت علوم قرار گرفته است روندی که ممکن است با انتخاب یک چهره اصولگرا به پایان دوره حمایت اصلاح طلبان از وی منجر شود از این رو باید منتظر باشیم تا طی هفته آتی که آخرین مهلت معرفی وزرای علوم و نیرو به مجلس است رئیس جمهور تصمیم خود را نهایی و گزینه های مدنظرش را معرفی کند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • احمد
    0

    این هم معنی دموکراسی دینی

  • علی مرتضائی
    0

    متن دارای نواقص زیادی بود... ۱ دکتر غلامی یک چهره کاملا اصلاح طلب هستن نه اصولگرا ۲ در توئیت آقای صادقی آمده که پاسخ های دکتر غلامی کاملا مستدل و قانع کننده بود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها