صنایعی که با شیوع کرونا در چین رونق گرفتند!

شیوع کرونا باعث کند شدن روند پیشرفت اقتصاد جهان شده و در چین نیز بسیاری از صنایع شاهد مشکلات بی‌سابقه‎ای هستند. اما در چند ماه گذشته، برخی از صنایع هم در چین بودند که به جای افت و کاهش، بسیار رونق پیدا کردند.

صنایعی که با شیوع کرونا در چین رونق گرفتند!

شیوع کرونا باعث کند شدن روند پیشرفت اقتصاد جهان شده و در چین نیز بسیاری از صنایع شاهد مشکلات بی‌سابقه‎ای هستند. اما در چند ماه گذشته، برخی از صنایع هم در چین بودند که به جای افت و کاهش، بسیار رونق پیدا کردند. بسیار خب، ببینیم که کدام صنایع چنین وضعیتی داشتند!

1- سرگرمی‎های مجازی و آنلاین

اکران تعدادی از جدیدترین فیلم‎های چین به خاطر شیوع کرونا انجام نشد. به همین خاطر بعضی از شرکت‌های فیلم‌سازی برای اولین بار اقدام به اکران آنلاین فیلم‎های خود کردند که بازخورد خوبی نیز داشت. علاوه بر آن، بازی‌ها و کنسرت‎های آنلاین نیز در چند ماه گذشته از جمله سرگرمی‎های پر طرفداری بودند که مردم از طریق آن فشار سنگین ناشی از این دوران خاص را پشت سر گذاشتند. طبق آمار، تا پایان مارس، تعداد کاربران شبکه‌های ویدیویی در مقایسه با دوران مشابه سال گذشته 60 درصد رشد داشته است.

2- تجهیزات و نرم افزارهای برگزاری همایش‎های ویدیویی

همزمان با شیوع کرونا در چین، بسیاری از مشاغل و به ویژه نهادهای دولتی و یا شرکت‌های بزرگ، از طریق برگزاری همایش‎ها و جلسات ویدیویی کارهای خود را انجام می‎دادند که باعث شد توسعه نرم‌افزارها و فناوری‎های برگزاری جلسات ویدیویی به میزان چشمگیری افزایش پیدا کنند. تا جایی که امروز حتی آن دسته از چینی‎هایی که هیچ گونه آشنایی با آن نداشتند، حداقل دو نمونه از این نرم‎افزارها را روی گوشی خود نصب کرده‎اند و به راحتی می‎توانند از مزایای آن استفاده کنند.

سوم: آموزش‎ آنلاین

به تعویق افتادن ترم تحصیلی جدید و عدم امکان حضور دانش‎آموزان و معلمان در کلاس درس باعث شروع یک دوره جدید از کلاس‎های آموزش آنلاین در چین شد. خود من مادر یک دختر ده ساله هستم. در چند ماه گذشته، از نزدیک دیدم که چطور پایگاه‎های آموزش اینترنتی در ابتدا تنها مکانی برای به اشتراک گذاری پاورپوینت‎های دروس از طرف معلمان بود اما خیلی سریع این فضا به قدری توسعه پیدا کرد که تجربه‎ای در حد کلاس‎های معمولی مدارس را در اختیار دانش‎آموزان می‎گذارد و الان نه تنها در مدارس بلکه در بسیاری از نهادهای آموزش خصوصی نیز در سطحی گسترده مورد استفاده قرار می‎گیرد.

آیا در کشور شما هم مثل چین صنایعی وجود دارند که در این دوران خاص توسعه پیدا کرده باشند؟

منبع: رادیو و تلویزیون مرکزی چین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها