تلاش چین برای تولید واکسن کرونا با همکاری بین‌المللی

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: چین با پایبندی بر تفکر جامعه بشری با سرنوشت مشترک و حفظ ارتباط نزدیک با همه طرف‌ها، برای پیشبرد همکاری‌های بین المللی در یافتن و تولید واکسن تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

تلاش چین برای تولید واکسن کرونا با همکاری بین‌المللی

سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد: چین با پایبندی بر تفکر جامعه بشری با سرنوشت مشترک و حفظ ارتباط نزدیک با همه طرف‌ها، برای پیشبرد همکاری‌های بین المللی در یافتن و تولید واکسن و دارویی برای ویروس کرونا و غلبه هر چه زودتر بر این ویروس، تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.

«گنگ شوانگ» روز جمعه در نشست خبری روزانه در پکن افزود: چین معتقد است شرکت‌کنندگان در سومین نشست ائتلاف جهانی واکسن موسوم به «گَوی» از تمایل مشترک خود برای تقویت همکاری در زمینه پژوهش و ساختن واکسن خبر دادند و از عزم و اطمینان مشترک جامعه جهانی در این راه سخن گفتند و چین نیز از برگزاری موفقیت آمیز این نشست استقبال کرد.

ائتلاف جهانی واکسن موسوم به «گَوی» در سومین نشست خود که روز پنجشنبه به طور مجازی به میزبانی لندن برگزار شد، ۸.۸ میلیارد دلار کمک مالی از کشورها، سازمان‌های خصوصی و دولتی برای مقابله با ویروس کرونا (کووید-۱۹) و ایمن‌سازی کودکان جمع آوری کرد چین نیز ۲۰ میلیون دلار به این ائتلاف کمک کرد.

گنگ گفت که شیوع کرونا بزرگترین بحران جهانی از زمان جنگ جهانی دوم است و اقتصاد جهان را دچار بدترین رکود بعد از رکود بزرگ دهه ۱۹۳۰ کرده، اما همانطور که رئیس مجمع جهانی اقتصاد نیز گفته این بحران، فرصتی برای تجدیدنظر، بازسازی و ایجاد یک رنسانس جهانی و رقم زدن آینده‌ای سالمتر، عادلانه‌تر و شکوفاتر برای همه انسان‌ها است.

این مقام وزارت خارجه چین ادامه داد: این موضوع که آیا بحران کنونی بتواند به فرصتی برای غلبه بر بیماری همه گیری تبدیل شود و اقتصاد جهان را در یک نقطه توسعه جدید قرار دهد، به تلاش مشترک جامعه جهانی وابسته است.

او تاکید کرد که این بیماری همه گیر نشان داد سرنوشت همه کشور‌ها به هم وابسته است همه ما در یک جامعه انسانی با سرنوشتی مشترک زندگی می‌کنیم ما تنها با روحیه مشارکت و تقویت همبستگی و همکاری می‌توانیم دو بحران پیشِ روی بهداشت عمومی و اقتصاد جهان را شکست دهیم.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    چین که یک ابرقدرت است دارد با سیاست به ارتباط با همه کشورها و اتحاد جهانی برای مبارزه با ویروس اشاره میکند. آنوقت ما در این شرایط هنوز دنبال حاشیه هستیم. در حال حاضر مشکل جهانی مبارزه با کرونا است.و راه درمان و واکسن آن حیاتی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها