وضعیت نامناسب غذای دانشجویی در دانشگاه‌های ایران

وضعیت نامناسب غذای دانشجویی در دانشگاه‌های ایران

معمولاً کمتر آدمی را می‌بینید که از دستپخت سرآشپز دانشگاه تعریف کند و حتی آنهایی هم که ژتون به دست دارند و عاشق غذاخوری‌های دانشگاه؛ بیشتر وقت‌ها ترجیح می‌دهند که ناهار دانشگاه را با یک نان و پنیر ساده معاوضه کنند. این آدم‌ها البته بیشتر وقت‌ها نه از سر سیری که بیشتر به خاطر ته مانده جیبشان هم که شده مجبورند روزهای هفته را با ناهارهای دانشگاهی! سپری کنند؛ ناهارهای خاطره انگیز دانشگاهی با طعم غذاهای نه چندان دلچسب!

این روزها اکثر دانشجویان یک دغدغه مشترک دارند و آن هم کیفیت غذای دانشگاه‌ها است. کیفیت آنقدر مسأله دار است که دانشجویان در دانشگاه‌های مختلف دست به اعتراض زدند.

دیروز ۲۶ مهرماه دانشجویان دانشگاه صنعتی بیرجند در سالن غذاخوری برادران اعتراض کردند. دانشجویان پس از دریافت ناهار خود، ظرف غذا را به نشانه اعتراض روی زمین گذاشتند. به دنبال اعتصاب غذا مقرر شد، جلسه‌ای با مسئولان مربوطه و رییس دانشگاه در خصوص رسیدگی به مشکلات مذکور برگزار شود. وضعیت تاسف بار غذای دانشجویی این بار چلو کباب کوبیده با طعم کرم ابریشم در دانشگاه صنعتی اصفهان !

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به اینکه در سالیان گذشته نیز دانشجویان در اعتراض به کیفیت پایین غذای سلف اعتصاب کرده بودند گفت: متاسفانه هر مرتبه مسئولان دانشگاه در جمع دانشجویان حاضر می‌شوند و بهبود شرایط را موکول به آینده نزدیک می‌کنند. اما در عمل بهبود خاصی مشاهده نمی‌شود.

به نظر می رسد مسئولان دانشگاهی کشور باید در مقررات و قوانین خود اصلاحاتی ایجاد کنند و زمینه نظارت دانشجویان را بر طبخ و توزیع غذای ایجاد کنند چراکه با اجرای این روند مشکل دیرینه کیفیت و بهداشت غذای دانشجویی تا حدی برطرف خواهد شد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها