هاشمی‎طبا: به خاطر روحانی انصراف دادم

سیدمصطفی هاشمی طبا با حضور در برنامه «فرمول یک» و در گفتگو با سیدعلی ضیاء درباره مناظره‌های انتخاباتی و علایق و خاطرات خود در زندگی سخن گفت.

هاشمی‎طبا: به خاطر روحانی انصراف دادم

به گزارش سایت خبر فوری ، سیدعلی ضیاء مجری تلویزیون چهارشنبه ۲۶ مهر به مناسبت روز تربیت بدنی میزبان سیدمصطفی هاشمی طبا بود که سال ها رییس سازمان تربیت بدنی بوده و در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز به عنوان یکی از نامزدها حضور داشت.

من مشکلی با وزیر نداشتم اما انگار او با من مشکل پیدا کرد

هاشمی طبا در ابتدا با بیان اینکه روز تربیت بدنی را تبریک می گویم و ورزش همیشه باعث شادی و نشاط است، درباره جدایی از تربیت بدنی، توضیح داد: من اوایل مشکل شخصی با وزیر وقت نداشتم اما انگار ایشان با من مشکل پیدا کرد. ماجرا از این قرار بود که از من که با رادیو گفتگو می کردم پرسیدند آیا شما مشاور وزیر هستید؟ گفتم خیر اما گاهی به ایشان مشاوره هایی می دهم. گویا این گفته من به مذاق وزیر خوش نیامده بود.

اخلاق در مناظره ها رعایت نمی شد

او در پاسخ به پرسش ضیاء درباره مناظره ها، تصریح کرد: در مناظره ها اخلاق رعایت نمی شد. اگر ما به مبانی جمهوری اسلامی معتقد باشیم، کسانی که از دل شورای نگهبان گذشته اند یعنی صلاحیت شان تایید شده اما صلاحیت آدم ها را جلوی دوربین زیر سوال بردن، تخلف است. کسی که می خواهد رییس جمهور شود باید برنامه ارائه کند نه اینکه نفر بغل دستی اش را نقد کند. این رویکرد اصلا مخالفت با شورای نگهبان است.

این سیاستمدار باسابقه درباره فضای استودیو گفت: قبل از مناظره ها همه با هم خوب بودند و می گفتند و می خندیدند اما در فرصت های استراحت، همه پیش مشاوران شان بودند و چالش ها ادامه پیدا نمی کرد.

انصراف ندادم تا اگر آقای روحانی سکته کرد من در میدان باشم

هاشمی طبا در پاسخ به اینکه چرا اعلام کرد به آقای روحانی رای می دهد اما از ریاست جمهوری انصراف نداد، اظهار کرد: من از اول گفته بودم انصراف نمی دهم. بحث من آن اواخر این بود که در حالی که آقای جهانگیری به طور طبیعی انصراف می دادند، آقای روحانی می ماند و یکی دو نفر دیگر. من گفتم هیچ چیز نیست که بتوانیم آن را پیش بینی کنیم. ۴۸ ساعت به انتخابات مانده بود و گفتم شاید آقای روحانی به دلیلی نتواند در میدان باشد، مثلا سکته کند، بنابراین گفتم که من بمانم. حزب آقای میرسلیم هم به ایشان تکلیف کرد انصراف بدهد و ایشان انصراف داد.

فقط موقعی که وزیر بودم محافظ داشتم

او در این باره که آیا همه جا مثل همین استودیو تنها می رود، بیان کرد: برای مناظره هم خودم بودم. البته موقعی که وزیر بودم محافظ داشتم اما بعدش دیگر خیر.

در فیلمی بازی کردم که از ترس ساواک نابود شد

معاون رییس جمهور در دولت دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی ، پس از پخش تصاویر حضورش در یک فیلم سینمایی درباره فعالیت های هنری خود گفت: من در یک فیلم سینمایی بازی کردم و در بحث هنر هم بودم. دوره ای هم مدیر تولید صدا و سیما بودم. من در فیلمی بازی کرده بودم که به دلایلی که برخی از آنها ترس از ساواک قبل از انقلاب بود، آن فیلم نابود شد. اتفاقا فیلم خیلی قشنگی بود.

همبازی فرامرز قریبیان بودم و نقش منفی بازی کردم

هاشمی طبا با بیان اینکه در یک فیلم همبازی فرامرز قریبیان بوده، افزود: موضوع آن فیلم درباره معلمی با بازی آقای قریبیان بود که می خواست کارهای خوبی انجام دهد و من در نقش مدیر مدرسه با رژیم طاغوت در ارتباط بودم و مخالف او بودم. به نوعی نقش آدم بده را بازی می کردم.

خواننده مورد علاقه ام شهرام ناظری است

او با بیان اینکه از بین بازیگران خارجی به جان وین و بازیگران ایرانی به سلطانی و اصلانی علاقمندم، گفت: تئاتر هم بازی کرده ام البته هم به موسیقی و هم به بازیگری علاقه دارم. خواننده مورد علاقه ام شهرام ناظری است. خودم خواننده خوبی نیستم، خوانندگی تمرکز فوق العاده ای می خواهد. هنرپیشگی هم همینطور و خیلی استعدادش را ندارم.شعر «ما گلهای خندانیم» نقطه عطفی در فضای سنگین مناظره بود

هاشمی طبا در پاسخ به اینکه با چه هدفی شعر «ما گلهای خندانیم» را در مناظره خواند، توضیح داد: من یکی از مشتریان دوچرخه ضمیمه همشهری هستم و همیشه آن را می خوانم. شعر «ما گلهای خندانیم» را که در کتاب های درسی هم چاپ شده، در آنجا خواندم و دوست دارم که همه بچه ها شاد و خندان باشند. در مناظره فضا، فضای سنگینی بود و من چیزی را آوردم که نقطه عطفی در آن فضای سنگین باشد. اصلا دلم می خواست نوه ام که یک دختر ۷ ساله است آن را بخواند اما موافقت نکردند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها