سازمان بهداشت جهانی هشدار داد؛

استفاده زیاد آنتی بیوتیک‌ها باعث افزایش مرگ‌ومیر می‌شود

رئیس سازمان بهداشت جهانی روز گذشته در کنفرانس ویدئویی از ژنو اعلام کرد که استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها برای درمان بیماری کرونا موجب رشد شمار مرگ و میرها می‌شود.

استفاده زیاد آنتی بیوتیک‌ها باعث افزایش مرگ‌ومیر می‌شود

بنابر اعلام تدروس آدهانوم رئیس سازمان بهداشت جهانی، مصرف آنتی‌بیوتیک ها موجب افزایش مقاومت دیگر باکتری‌ها در بدن شده و در طول چند ماه گذشته به دلیل افزایش بیماری‌های باکتریایی در مردم، میزان مرگ و میر نیز رشد یافته است.

به گفته وی تنها تعداد کمی از بیماران مبتلا به کرونا نیازمند استفاده از آنتی‌بیوتیک ها هستند. این سازمان طی ارائه دستورالعملی به پزشکان از آنها خواسته تا برای پیشگیری از کرونا برای بیماران آنتی‌بیوتیک تجویز نکنند و همچنین استفاده از این داروها برای افراد مبتلا به کرونای خفیف یا متوسط لزومی ندارد.

آژانس بهداشت سازمان ملل متحد نیز این موضوع را تأیید و اعلام کرده است: مصرف آنتی‌بیوتیک ها در دوران شیوع ویروس کرونا منجر به رشد تلفات بیماران حتی پس از پایان کرونا می‌شود. به علاوه سازمان بهداشت جهانی طی بررسی ۱۵۵ کشور اعلام کرده است که از ماه دسامبر تاکنون و به دلیل شیوع کرونا، درمان دیگر بیماری‌ها از جمله بیماری‌های غیر واگیر مختل شده است. به گفته تدروس آدهانوم، این در حالی است که مبتلایان به بیماری‌های غیر واگیر به شدت در معرض ابتلاء به ویروس کرونا و مرگ بر اثر آن هستند.

رئیس سازمان بهداشت جهانی با هشدار نسبت به خطر افزایش شیوع ویروس کرونا در آمریکا نیز تاکید کرده است: برگزاری تجمعات اعتراضی در ایالات متحده آمریکا طی روزهای اخیر یک خطر جدی برای افزایش شیوع کرونا در این کشور است و مردم در تجمعات خود فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

منبع: مهر

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها