طرز تهیه مرغ مارینه یونانی

مارینه کردن یا مزه دار کردن یعنی یک ماده غذایی را برای مدتی در ماده ای قرار دهیم تا مزه دار شود. گوشت و مرغ را حداقل باید ۳ تا ۴ ساعت در مایه مارینه گذاشت.

طرز تهیه مرغ مارینه یونانی
مواد لازم برای مرغ مارینه یونانی :

مرغ چند تکه
ماست ساده 1 فنجان
روغن زیتون 2 قاشق غذاخوری
سیر له شده 4 حبه
آویشن 1 قاشق غذاخوری
لیموی متوسط 1عدد
نمک نیم قاشق چایخوری
فلفل سیاه تازه به مقدار لازم
جعفری تازه چند شاخه
رزماری درصورت تمایل یه شاخه کوچک
جوز هندی رنده شده نصف جوز هندی

طرز تهیه مرغ مارینه یونانی :

برای درست کردن مواد ماریناد، ماست، رزماری، جوزهندی، روغن زیتون، سیر له شده، آویشن، نمک و فلفل سیاه را در کاسه ای مخلوط کنید. با رنده پوست لیمو را ریز ریز رنده کنید و در کاسه بریزید. آب لیمو را نیز بگیرید و در کاسه بریزید. مواد را خوب مخلوط کنید. جعفری ها را کمی خرد کنید و داخل ماریناد بریزید.

تکه های مرغ و ماریناد را داخل یک کیسه زیپ کیپ بریزید، هوای کیسه را در حد امکان بگیرید و زیپ آن را ببندید. حالا خوب مواد و مرغ را با هم مخلوط کنید تا مرغ ها به خوبی به مواد ماریناد آغشته شوند. بگذارید نیم ساعت در یخچال بماند. نیم ساعت بعد، مرغ ها را کباب کنید یا در فر و در دمای 375 درجه فارنهایت بپزید. پختن مرغ ها در فر، می توانید آنها را در سینی فلزی یا پیرکس بریزید و حدود 45 دقیقه تا یک ساعت در فر بپزید تا طلایی شوند.

نکته :

- وقتی مرغ ها را داخل پیرکس چرب شده (دو قاشق روغن) قرار می دهید سعی کنید مواد روی مرغ ها قرار بگیرد ولی مابقی مواد را نگه دارید و زمانی که خواستید بالای فر را روشن کنید برای گریل شدن مجددا موادها را روی مرغ ها بریزید و بگذارید داخل فر تا با حرارت خیلی کم گریل شود.

- بهتر است سیر را اصلا حذف نکنید.

- زمانی که مرغ ها را می خواهید داخل فر بگذارید کمی آویشن هم روی آن بپاشید.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها