مازنی درخواست کرد

تجدیدنظر شورای نگهبان درباره سپنتا نیکنام

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: نظر شورای محترم نگهبان در مورد ابطال آرای جناب آقای سپنتا نیکنام هم وطن زرتشتی برای عضویت در شورای اسلامی شهر یزد قانع‎کننده نیست.

تجدیدنظر شورای نگهبان درباره سپنتا نیکنام

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از روزنامه ایران، حجت‎الاسلام مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره ابطال آرای عضو زرتشتی شورای شهر یزد اظهارکرد: نظر شورای محترم نگهبان در مورد ابطال آرای جناب آقای سپنتا نیکنام هم وطن زرتشتی و منتخب مردم شریف یزد برای عضویت در شورای اسلامی شهر یزد و گزارش تحقیق پژوهشکده آن شورا در مورد مبانی این رای به رغم دقت حضرات در تبیین مبانی نظری شرعی و حقوقی متاسفانه قانع کننده نیست.


اولا آقایان با استفاده از مفاد اصل چهارم قانون اساسی این اصل را بر سایر اصول قانون اساسی حتی اصل نود وچهار تا نودوششم که زمان و دایره اختیارات شورای نگهبان را محدود می کند حاکم دانسته اند در حالی که چنین استدلالی صحیح نیست زیرا اصول مربوط به وظائف شورای نگهبان مقید اصول کلی همانند اصل چهارم است. این طور نیست که هرجا شورای محترم نگهبان تشخیص داد به عنوان خلاف شرع مداخله کند، بلکه مداخله شورای نگهبان منحصر به اصول مربوط به وظائف این شورا است.


ثانیا اگر بنا بر این باشد که در هر زمان و مرحله ای شورای نگهبان که صرفا تکلیف نظارت دارد پا از دایره نظارت فراتر گذاشته و با دخالت مستقیم امر و نهی کند در مجموعه مدیریت کشور اختلال و هرج و مرج به وجود می آید.


ثالثا برای اثبات حقانیت مداخله در عزل منتخب مردم به یک سلسله اقدامات سابق شورا استناد شده که چنین استدلالی صحیح نیست، چرا که آن موارد هم اشتباه بوده است. چرا باید شورای محترم نگهبان بعد از چند سال درباره یک ماده از قانون مجازات اسلامی نظر بدهد و بعد ها برای استدلال بر درستی کار جدیدش به آن رفتار اشتباه استناد کند؟ در این صورت همه قوای جمهوری اسلامی باید مدام در نگرانی به سر ببرند، چون هر لحظه ممکن است شورای نگهبان به استناد خلاف شرع، بخشی از فعالیت های دستگاههای اجرایی را متوقف کند.


رابعا اگر چنین دریافتی از اختیارات شورای نگهبان در قرار دادهای دولت یا ملت ایران با دولت ها و ملت های دیگر جاری شود چه کسی روی تعهدات ما حساب خواهد کرد؟


خامسا موضوع وهن مذهب درکجای منظومه تفقه و اجتهاد حضرات فقهای محترم شورای نگهبان قرار دارد؟ آیا اخراج یک هم وطن غیر مسلمان از شورای شهر که می خواهد در نظام برنامه ریزی و مدیریت شهری مشارکت کند و تمام مراحل قانونی را بر اساس همان قانون مورد تایید شورای نگهبان طی کرده، مایه وهن اسلام و مذهب تشیع و نظام جمهوری نیست؟


سادسا آقای نیکنام عضو شورای چهارم شهر یزد بوده اند مگر در فاصله شورای چهارم و پنجم چه اتفاقی افتاده که عضویت ایشان در شورای چهارم مشروع و در شورای پنجم نامشروع است؟


و بالاخره این که بنده به عنوان یک مسلمان، طلبه و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نتوانستم این تضییع حق را مشاهده و سکوت کنم بنابراین از بزرگواران فقها و حقوق دانان با فضیلت شورای نگهبان تقاضا می کنم در حکم صادره تجدید نظر فرمایند و چون حضرات را معتقد به اندیشه و آرای حضرت امام خمینی(ره) می دانم تقاضا می کنم به آن دسته از تذکرات حضرت امام راحل که اعضاء محترم به ویژه فقهاء عظام را به حفظ آبروی جمهوری اسلامی توصیه می کنند و نیز رهنمود اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به نامه مولوی عبدالحمید که بر نفی هر گونه تبعیض بین پیروان اقوام و مذاهب ایرانی تاکید فرموده اند، توجه فرمایند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها