باد، گرد و خاک و کاهش شدید دید در شهرهای شمالی استان افزایش می‌یابد

باد، گرد و خاک و کاهش شدید دید در شهرهای شمالی استان افزایش می‌یابد

به گزارش خبرفوری به نقل از تسینم ، علی ملاشاهی اظهار داشت: وزش تندباد در منطقه سیستان واقع در شمال استان سیستان و بلوچستان از صبح امروز آغاز شده و از امروز شدت وزش بادهای خشک شمال- شمال غربی در شهرهای شمالی استان افزایش خواهد یافت.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در مدت 3 روز آینده باد و گرد و خاک و کاهش شدید دید در شهرهای شمالی استان انتظار می‌رود؛ از روز چهارشنبه نیز در مرز شرقی و نواحی غربی استان علاوه بر گرد و خاک، وزش بادهای شمالی با شدت کمتر منجر به خیزش گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر آسمان اکثر نقاط شمال و مرکز استان غبارآلود است، بنابراین توصیه می‌شود مردم از ترددهای غیرضروری در فضای باز خودداری کنند و در صورت تردد از ماسک استفاده کنند. نقشه‌های ماهواره‌ای نیز از گسترش تدریجی غبار از غرب به سمت بزمان، دلگان، فنوج، زرآباد و هرمزگان و از شرق به سمت خاش و سراوان و از شرق به سمت سواحل حکایت دارند.

ملاشاهی با اشاره به وقوع افزایش 6 درجه‌ای دمای هوا در مدت یک ساعت در صبح امروز در شهرستان چابهار، افزود: از نظر دمایی از امروز به طور میانگین کاهش 6 تا 10 درجه‌ای دمای هوا در نیمه شمالی استان و به تدریج و با شدت کمتر در نیمه جنوبی کاهش دما و غبار را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان سواحل را مه آلود و در بعد از ظهرها همراه با وزش باد اعلام کرد و افزود: دریای عمان در روزهای آینده نسبتاً آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته زاهدان و خاش به طور مشترک با حداقل دمای 11 درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و راسک با حداکثر دمای 42 درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها