نقشه گوگل شامل سیارات منظومه شمسی شد

در نقشه‌های گوگل به اندازه کافی برای خواندن اعداد موجود در صندوق پستی وضوح خواهید داشت و به راحتی می‌توانید زوم کنید تا محله را ببینید.

نقشه گوگل شامل سیارات منظومه شمسی شد

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، نقشه‌های گوگل هم شگفت‌انگیزند و هم کمی وحشتناک. از حیاط جلوی خودتان، به اندازه کافی برای خواندن اعداد موجود در صندوق پستی وضوح خواهید داشت و به راحتی می‌توانید زوم کنید تا محله را ببینید، سپس حومه، شهر، ایالت، کشور و در نهایت کل سیاره با حرکت سریع چرخ موس در برابر شما قرار می‌گیرد.

حالا گوگل موفق شده است 12 دنیای دیگر را در گوشه کوچکی از کهکشان راه شیری در منظومه شمسی به نقشه‌های خود اضافه کند و این امکان را به ما بدهند تا علاوه بر ماه و مریخ که پیش از این امکان مشاهده آنها بود، دیگر سیارات منظومه شمسی و قمرهایشان را نیز با استفاده از این برنامه مشاهده کنیم.

در حال حاضر سیارات عطارد، زهره، سیارک‌های "سرس"(Ceres) و پلوتو، قمرهای مشتری شامل "آیو"، اروپا و گانیمد و قمرهای زحل شامل " مایماس"، "انسلادوس"، "دیونه"، "ریا"، "تایتان" و "یاپتوس" در نقشه‌های گوگل قابل مشاهده هستند.

تیم گوگل برای تهیه این نقشه‌ها از تصاویر ارسال شده از سوی "سازمان فضایی آمریکا" (ناسا)، آژانس فضایی اروپا و دیگر سازمان‌های فضایی جهان استفاده کرده است و با اتصال تصاویر آنها از بخش‌های مختلف یک نقشه یکپارچه ایجاد کرده است.

اگر شما علاقه زیادی به فضا داشته باشید، ساعت‌ها را صرف بررسی این نقشه خواهید کرد. کاربران در دهانه کارتر مریخ، محل فرود کاوشگر "کنجکاوی" در مریخ، درتایتان محل دریاچه‌های متانی و در پلوتو دشت عظیمی که به شکل قلب شبیه است، مشاهده کرده‌اند.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها