سلطان فیشینگ در زنجان دستگیر شد

رئیس پلیس فتای استان زنجان از دستگیری سلطان فیشینگ در زنجان خبر داد.

سلطان فیشینگ در زنجان دستگیر شد

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، با اشاره به اینکه اعضای شبکه بزرگ فیشینگ که از خارج کشور، حساب صدها مشتری بانکی را هک کرده و بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان از آن برداشت کرده‌ بودند، دستگیر شدند، افزود: پلیس فتا شرایط را با دقت بالا رصد می‌کند و به احدی اجازه نمی‌دهد امنیت جامعه را در فضای مجازی مختل کند.

وی تصریح ‌کرد: از سال گذشته، گزارش‌هایی مبنی بر برداشت پول از حساب مشتری‌ها به پلیس زنجان ارجاع و در سال گذشته با دقت موارد ردیابی شد و در نهایت به دو سرشاخه در خارج از کشور رسیدیم.

این مسئول ادامه داد: با بررسی بیشتر و افزایش شکایت از شهرهای دیگر چهار نفر دیگر در استان‌های مختلف کشور در همین رابطه شناسایی و دستگیر شده و افراد در این رابطه تحت بازجویی قرار گرفتند.

آدینه‌لو گفت: این افراد در قالب سامانه پیامکی در مناسبت‌های مختلف همچون پرداخت یارانه به ۳۵ میلیون نفر پیامک داده و آن‌ها را برای بررسی وضعیت به صفحات جعلی هدایت کرده و پس از دسترسی به اطلاعات افراد، از حساب آن‌ها برداشت می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان، با اشاره به اینکه این شبکه در مجموع بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کلاه‌برداری کرده‌اند، افزود: مردم باید از درگاه‌های مطمئن، اقدام به جابه‌جایی پول کنند تا مشکلی از این دست برای آن‌ها پیش نیاید.

کلاه‌برداری از شاکیان در شرایطی رخ داده است که این شبکه به شماره تلفن همراه تعداد زیادی از شهروندان دسترسی داشته و این موضوع اهمیت توجه به عملکرد شرکت‌های ارائه‌کننده سامانه پیامکی را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها