سوال نمایندگان، وزیر اطلاعات را به مجلس می‌کشاند/ چرا ادمین‌های کانال‌های تلگرام بازداشت شدند؟

در پی بازداشت و محاکمه چند ادمین کانالهای تلگرامی چند تن از نمایندگان سوالی را از وزیر اطلاعات تسلیم هیات رییسه مجلس کردند.

سوال نمایندگان، وزیر اطلاعات را به مجلس می‌کشاند/ چرا ادمین‌های کانال‌های تلگرام بازداشت شدند؟

به گزارش سایت خبر فوری ، علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در کانال تلگرامیش نوشت: در پی بازداشت و محاکمه چند ادمین کانالهای تلگرامی دو ماه قبل از انتخابات ریاست جمهوری و طولانی شدن فرایند بازداشت و محاکمه آنها، چند تن از نمایندگان سوالی را از وزیر اطلاعات تسلیم هیات رییسه مجلس نمودند.

این سوال با حضور وزیر اطلاعات و معاونین وی و همچنین نمایندگان سئوال کننده در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت که بدلیل قانع نشدن نمایندگان سوال کننده برابر ایین نامه داخلی مجلس در صحن مطرح خواهد شد.

رسیدگی به این سوال در دستور کار هفته اینده مجلس قرار گرفته است.

وزیر اطلاعات اعلام داشته وزارت اطلاعات هیچگونه ورودی در بازداشت و پرونده ادمینهای موضوع سئوال نداشته و مرجع امنیتی دیگری اقدام به بازداشت و پیگیری روند محاکمه انها نموده است.

وزیر اطلاعات ضمن اینکه وجاهت و توجیهی برای اتهامات وارده به ادمینهای موضوع سئوال قائل نیست، مخاطب سئوال را وزارت اطلاعات نمیداند و در مقابل، نمایندگان سئوال کننده معتقدند مرجع رسمی امنیتی کشور وزارت اطلاعات است و نسبت به سئوال مطرح شده مسئولیت وارد و باید به مجلس پاسخگو باشد.

پرونده قضایی ادمینهای بازداشت شده پس از محکومیت بدوی و در پی اعتراض آنها هم اکنون در مرحله تجدید نظر قرار گرفته است.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها