فقیهی فعال رسانه‌ای :

بوی «تزویر و «نفاق» احمدی‌نژاد می‌شنوم!

مصطفی فقیهی فعال رسانه‌ای در مطلبی نسبت به برخی از اظهار نظرها و رفتار برخی نمایندگان مجلس یازدهم انتقاد کرد.

بوی «تزویر و «نفاق» احمدی‌نژاد می‌شنوم!

در این یادداشت آمده است :

برخی نومجلسیان از فرط شور و شعف تماشای صحن و دوربین عکاسان، جملاتی بر زبان می‌رانند که غایتِ تزور و ریایی مهوع است؛ حقیقتاً آدمی را منزجر و بیزار می‌کند!

یکی‌شان اول وقت، چفیه را بر میز نمایندگی‌اش نهاده و عکس حاج قاسم بر آن! تا از همان ابتدا، آن نازنین مرد را پله کند و پشت چهره‌اش پنهان!

دیگری پیشنهاد برقراری جلسات مجلس از ۴:۳۰ صبح می دهد با نماز جماعت!

آن یکی، با ذوق و مسرتی از جنس «مجلسی آدم»، خبر از سفر درون‌شهری خود با مترو می‌دهد و عکس متروی بهارستان را بعنوان ایستگاه آخر منتشر می‌کند، خیلی زود اما کاشف به عمل می ‌آید که در آن روز خاص، قطارهای متروی تهران، توقفی در ایستگاه مذکور نداشته است!

نونماینده‌ای دیگر خواستار ختم روزانه قرآن در مجلس می‌شود!

فکرش را بکنید، از مردم رای گرفته اند که مشکلات مردم را مرتفع کنند، اما حقوق نمایندگی می‌گیرند و اوقاتی چنین حساس برای حل واجب مسائل مردم، فدای امری مستحب می‌شود که می‌تواند، به جای ژست‌هایی چنین نفاق‌وار، در ساعات پسامجلس، محقق شود!

چه‌بسا چنین اقدام و رفتار بهت‌آوری، از نظر شرع مقدس، مکروه نیز باشد؛ چرا که اولاً در ساعات حل مشکلات مردم است و ثانیاً ریا و‌دورویی را نشان و ترویج می‌کند و سوگمندانه، وهن دین نیز است و کلام‌الله!

... و دهها گفته و سخنان مشعشعی دیگر، در همین دوسه روز آغاز مجلس یازدهم! همینقدر هُول و هَوَل!

اما این قصه‌ی پرغصه، تکراریست! روزی که محمود احمدی‌نژاد در انتخابات سال ۸۴ با همه‌ی حرف و حدیث‌ها بر کرسی ریاست جمهوری تکیه زد، سروصداهایی مشابه و چنین گَزَند و نامطبوع، بسیار چشم و‌گوش‌ و جان ناظران را می‌آزُرد. مملو از تظاهر، تزویر، نفاق و حیلت! پایانش را اما همه با هم به یاد داریم که رییس جمهور ساده‌زیستی که نهارش را از منزل می‌آورد تا مبادا لطمه‌ای دوهزارتومانی! به بیت‌المال وارد شود، چه‌ها که نکرد!

آن ایام در سایت «انتخاب» یادداشتی نوشتم که با بیتی زیبا از «حضرت حافظ» علیه الرحمه، پایان می‌یافت. امروز نیز، بوی نفاق احمدی‌نژاد را می‌شنوم، پس باز می‌گویم و یادآوری می‌کنم:

در میخانه ببستند، خدایا مپسند
‏که در خانه تزویر و ریا بگشایند


پی‌نوشت: این یادداشت کوتاه، ابداً حمایت از عملکرد ننگین بسیاری از نمایندگان مجلس دهم یا دولت فعلی نیست. مراد من، تزویر و ریایی‌ست که حال شهروندان را بد می‌کند؛ این اطوار و ژست‌های کهنه را تمام کنید!

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 39
  • روح اله
    0

    احمدی نژاد بوی صفا و صداقت میداد .بوی نفاق از سوی امثال شماست. درود درود بر احمی نژاد..‌

    نظرات شما -
    • مجید فرخی
      0

      احمدی نژاد "هم وطن خیلی بهتر از خیلیا بود اما ازش بپرس تو که در سفر های استانی نون پنیر با خودت میبردی که حق الناس خورده نشه (البته در سالهای اول) چی شد که در سالهای آخر 300 نفر با خودت بردی سفر نیویورک بریز به بپاش "حسن بزرگ احمدی نژاد اینه که خودش نخورده یا کم خورده واز زیادی خوردن آقا زاده ها دلخوره"ولی باز چرا بزرگترین اختلاس وچپاول تاریخ کره زمین یعنی بابک جان زنجانی در دوره ایشانه که سلطان های سکه و خودرو و بانک سرمایه و صندوق اموزش پرورش ودزدان بانک مرکزی نشین(صیف)و.......در برابرش سر تعظیم فرود میاورند؟؟؟؟؟؟بهتره چشمهارو بیشتر باز کنیم برادر یا خواهر اگه اونی که آدم درستس پیدا کردی تو رجال رو میگم قسمش بده چون شنیدم آقایی که در مجلس دهم پته دزدا رو میانداخته رو آّب رد صلاحیت شده بدلیل دزدی و همکاری با قاچاقچی ها اعوذوبالله

    • ایمان
      0

      اره بابا چه صفایی 800میلیارددلار هاپلی هاپو کرد 2میلیاردیوروهم به زنجانی و.....داد ؟

    • کاربر ناشناس
      0

      درود خدا بر احمدی نژاد مردی

    • کاربر ناشناس
      0

      دوستت داریم احمدی نژاد مردی

    • کاربر ناشناس
      0

      دوستت داریم احمدی نژاد مردی

  • بهلول
    0

    وقتى از گذشته تا حالا را مينينيم ميتوني بگيم درود بررجايى درفكر كم وكاستى خودش نبود .لطمه اى كه مردم دراين چند سال خوردن در تاريخ ايران نشان نداريم .فرمايش ائمه اطهار است كه دروغ نگوييد منشأ فساد است .مثل دورا ن قاجار كه همه كشور را ازدست داديم .وخارجي ها هم همين را ميخواهند.نابودى ايران !

  • زاگرس انارانی
    0

    ایا این مطللب را از سر صداقت گفتی شک دارم چوندهمتون سر وته یه کرباسید،برای مطامع ومنافع دنیا هر حلالی راحرام وهرحرامی راحلال جلوه میدید،اگه کسی مد نظرتون نبود همه چیزشو لجن ما میکنید واگر کسی مد نظرتون بود اورا تاحد فرشته بالا میبرید،احمدی نژاد انتقادهای زیادی بهش وارد است همانطوریکه به همه وارد است ولی این مرد کارهای بسیار بزرگی هم کرده واثارش الان ودرایندههای این مملکت نمایان است چراباید یاسیاه سیاه دید ویاسفید سفید

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      در مجلسی نشسته بودیم فرد نسبتا ضعیفی در جمع ما بود صحبت از اقای احمدی نژاد شد گفت اگر احمدی نژاد را ببینم پایش را می بوسم گفتیم چرا او که می گویند کارنامه خوبی ندارد با همان لحن مـظلومانه اش گفت در دوران او بعد از چهل سال کارگری برای مردم با مسکن مهر صاحبخانه شدم و با وام صندوق مهر رضا دارای شغل و دو نفر دیگر الان در کارگاه من برای من کار می کنند لحـظه ای اندیشیدیم دیدیم بیراهه نمی گوید و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل

    • کاربر ناشناس
      0

      زنده باد احمدی نژاد خدا همیشه پشت پناهش باشه

    • کاربر ناشناس
      0

      یک دونه مرد تو ایران هست درود براحمدی نژاد

  • ناظمی
    0

    ازاین مدل حرفها ازامثال تو زیادشنیدیم چه معلومه جنابعالی هم.داری برای چن سال اینده خود نمدی دست وپامیکنی ولی گذشت اون دوره ای که مردم فریب زبان چرب شمارومیخوردند بروای صیاداین دام برمرغ دگر به!!!!زنده باداحمدی نژاد

  • رضا
    0

    درود بر احمدی نژاد

  • زندی
    0

    زنده باد دکتر احمدی نژاد چگوارای ایرانی

  • عباس
    0

    من بخدا به احمدی نژاد افتخار میکنم چون در زمان ریس جمهوریش تعقیر را حس کردم ودعایش میکنم شیر مادرش حلالش که چنین فرزندی ریس جمهور ما شد از جنس مردم حالا هر چی شما بد گویی کنید مهر و عاطفهاش از وجود ما بیرون نمیره والسلام

  • ابول خان
    0

    والا اون آخوند نماینده رفسنجونه ما همسایشونیم ؛ خداییش آدم کار درستیه معلومه شما جناحی هستین !!!! مشکل از خودتونه

  • لزگی اذری
    0

    طلا بود طلا

  • احمدج
    0

    کسانی که در هشت سال حکومت احمد ی نژاد نفهمید ند که در روابط بین‌الملل چه بر سر ایران عزیز آمد پس تا آخر عمر هم نخواهند توانست بفهمند در دنیا چه خبر است تحریم‌های اقتصادی ایران الان هم از واژه از من در آوردی هولوکاست است

    نظرات شما -
    • محمد
      0

      اقای فهمیده میشه روابط بین الملل رو برای ما توصیح بدی یعنی چی؟روابط بین الملل یعنی نفت ۲۰ دلاری یا ۱۴۰ دلاری؟روابط بین الملل یعنی برجام یا توافق سعداباد؟روابط بین الملل یعنی عدم تایید ویزای وزیر خارجه ومحدود کردنش یا سخنرانی دردانشگاه کلمبیا؟روابط بین الملل یعنی ۳ تا کشور اروپایی که یه بار هم سرانش ایران نیومدن یا ۱۹۰ کشور دیگه دنیا مثل ؟ روابط بین الملل یعنی چی؟یعنی خاورمیانه مثل عربستان و امارات و حتی مثل ترکیه بشن تهدید ما یا کشوری مثل ونزولا و کوبا و حتی همین خاورمیانه بشه فرصت ما؟؟ایکاش شما چپی ها میفهمیدین که روابط بین الملل وادادگی و ترس نیست؟ وقتی نقاط تهدیدت بشه صعف و ترست دیکه میسه دوران خاتمی و روحانی..ولی وقتی بتونی نقاط قوتت وبه فرصت تبدیل کنی مثل نفت و موشکی و اقتصاد داخلی و..با قدرت در جامعه بین المللی حرف میزنی.یادت باشه اقای دانشمند، سیاست خارجی احمدی نزاد مبتنی برقدرت و مزیت داخلی بود و سیاستش خارجیش هم هجومی بود قبل اینکه بخوای دفاع کنی در زمین خودت..این بود که هولوکاست رو بزرگ کرده بود.

  • مجید فرخی
    0

    مرحبا آقای فقیهی که یک حداقلی ازکم کاری وپر کردن با ریا کاری را در عالی جنابان مجلس نشین نمایان ساختید این مردم هم خیلی آگاه تر از قبل هستند "بسیار دیدند وشنیدند وحس کردند وهمینها بود از دلیل عدم شرکت میلیونها نفر در انتخابات یازدهم"امیدواریم یوم البدتر در انتظارمان نباشد!!!!

  • احمد
    0

    غیبت ممنوع قرار نیست هر کی کاری انجام میده یاد دکتر احمدی نژاد بیو فتید اگه راست میگی همونجا تذکر صحبتی چیزی می‌فرمودید

  • مریم سالاری فرد
    0

    درود بر احمدی فرزند ملت ایران زمین..مردی از جنس..خود.. خود.. خودمردم. این کارها ی شما راه به جایی نخواهد برد. جز اینکه محبوبیت بیشتر این مرد بزرگ که برای سر بلندی ملت خود تا پای جان ایستاده است.. پس از شماها خواهشمندیم به ملت بپیوندید..

  • مسعود
    0

    یک تارموی گندیده دکتراحمدی نژاد به تو ودولت مورد حمایتت می ارزد کوربودی احمدی نژاد روستا ها را آباد مستاجران را صاحب خانه کرد دلاررا سه هزارتومان تحویل شما داد که دزدی ها بی حدواندازه تان آن رابه ۲۰هزارتومان رساند

  • سید مصطفی
    0

    سلام از جهت شرعی شما نمی توانید به این راحتی به دیگران نسبت نفاق و تزویر بدهید و این کار حرام است مگر شما از دل و باطن افراد خبر دارید بدانید که ان بعض الظن اثم

  • ایرانی
    0

    اینها نوکیسه های دنیای سیاسیت هستند حالا تا اولین حقوق 50 میلیونی شونو بگیرن به غیر از.......مونده تا باطنشون مشخص بشه ، مجلس قبلی که بیشتر شبیه کودکستان بود این مجلسم دست کمی نداره از اون یکی ..امیدوارم که بفهمن برای چی راهی بهارستان شدند ، نماز و مرد و ختم قران و....به جای خود در جای خود مشکلات مردم رو اگه رسیدگی کنن و اگر به خدایی که بهش اینهمه دست اویز میشن اعتقاد داشته باشن باید کار مردم و کشور رو حل کنن ..هر چند امیدی نیست .

  • ایمان
    0

    بازهم این دکانهای تکراری وهاه نور و2میلیارد یورو به زنجانی ورحیمی ومشایی وبقایی ها عجب جنگلی ؟

    نظرات شما -
    • فری
      0

      پسرم بابک زنجانی تو دولت رفسنجانی بوجود اومد و رشد کرد و تو دولت خاتمی بالغ شد. از دست رفسنجانی و خاتمی و همین روحانی چه جوایز نفیسی که نگرفت... دست پرورده حاجیات تو همون 16سال طلائی برد و خورد و ک... برو بخون سوادت بره بالا بعد اظهار وجود کن، باشه؟

  • مراد
    0

    علیرغم کا شکنی مستمر اشرافیون و مرفهین بی درد آقای احمدینژادیاورمحرومان رسواکننده مفسدین وآبادگر کشوربود اوبا هدف خدمت به محرومین طرح مسکن مهر را اجرا کرد که به هرشهری که سفرکنی آثارخدمتش مثل شاه عباسی ها هویداست ولت تدبیر چه کاری برای محرومین کرده است اوقانون هدفمندی رابخاطر رفع دغدغه حداقل معیشت اجرا کرد اما دولت روحانی باتورم نابودش کرد وبا ریا این حق را ازخیلی گرفت وحذف کرد ودردولت تدبیر معنی عدالت را فهمیدیم اوسیاست تهاجمی نفی هولوکاست علیه غرب براه انداخت ودولت تدبیر سیاست تسلیم وبرجام بی فرجام اوباحضورمستمربین مردم و شنیدن حرف دل محرومین شخصاوبی منت پیگیر مشکلات مردم بود وهمین باعث جلوگیری از عرض اندام مرفهین بی درد بود ساده زبستی او اشرافیون را رسوا وهمین باعث وحشت مخالفین ولیبرالها شده بود وهست وقطعا این حرفهای اینگونه افراد بی مایه مقاطبه مردم را ازاو دلسرد نخواهدکرد

  • Behrad
    0

    گیرم احمدی نژاد و امثالش ریا کار این دولت روحانی چه گلی به سر مردم زدن دولت تزویر و دروغ که خون مردم رو کردن توی شیشه .من طرفدار هیچ حزب و طرفی نیستم اما بوی مزدوری از این دولت بلند میشه که چند سال دیگه گندش در میاد که به کدوم کشور وصلن .

  • ازاد فتحی زاد
    0

    سلام.استادمعزز اقای فقیهی.فرمایشات حضرتعالی صحیح است.چنین افرادی راباید زیر ذربین قرارداد.

  • محمد
    0

    خدایا شکرت..هنوز یه سال مونده به انتخابات ریاست جمهوری.چپ وراست وهمه افتادن به جون احمدی نزاد و چرت پرت گفتن.اما این احمق ها نمیدونن که کسی رو که خدابخواد عزیز کنه ومحبتشو در دل مردم جا کنه هیچ احدی نمیتونه خرابش کنه..خداوندهم به حماقت اینها میخنده همچنین ما مردم ایران واحمدی نژادی ها. هزاران هزار درود بر دکتر عزیز..

  • فری
    0

    همین که اینقد دوست داشتنی و بزرگ و مطرحه که یه عده نوقلم واسه مطرح کردن خودشون درمورد دکتر احمدی نژاد مقاله مینویسن، ما را بس است ...

  • قلی
    0

    آقای فقیهی شما دیگه چرا شما که بوی ریقی که به سر و روی مملکت کشیدین هنوز تازست از همین الان شروع کردین خجالت نمیکشی

  • سینا مهدوی
    0

    احمدی نژاد کسی بود که 8 سال اصلاح طلبان رو از فساد و رانت و دزدی هایی که الان می‌بینید دور کرد بخاطر همین تا عمر دارن برای تخریبش تلاش می‌کنند

  • مسعود طاهری
    0

    بوی سوختگی و سرخوردگی از نوع اصلاح طلبی از متن شمام میاد

  • موسوی
    0

    از کسی که با گوشش بو میشنود، انتظاری نیست که به آینده ای روشن امیدواری دهد! این کلمات وجملاتی که درآنها زره ای ازآدمیت خبری نیست، یقینااز کوزه ای میتراود که وجود و درونش را شیاطین ازافکارلجن وتهوع آور سرریز نموده اند که بقول شاعر؛ ازکوزه همان برون طراود که دراوست!

  • حمید
    0

    خاک کف پای امثال کسانی که هشت سال زحمت کشیدند بر دهان شما که فقط حرف مفت میزنید

  • ا
    0

    واین داستان ادامه داردهاله نور وجایش بسوزه وخس وخاشاک امدند

  • مهدی
    0

    به یه نفر گفتن دستت بوی گل میده حتما گل چیدی شاید داشت گلی می کاشت یادمون باشه الکی دیگران را تخریب نکنیم یه روزی باید پاسخ گو باشم دکتر احمدی (نجات) نژاد واقعا برای محرومان واقشار ضعیف زحمت کشید دکتر جان درقلب مایی ۱۴۰۰منتظر تشریف فرمایید شما هستیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها