میزبانی کشورمان در مسابقات آسیایی بازی های رایانه ای بانوان در بهمن ماه

دبیرکل فدراسیون ورزش های الکترونیکی آسیایی اعلام کرد:آماده ایم شرکت های بزرگ و توانمند را برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کنیم

میزبانی کشورمان در مسابقات آسیایی بازی های رایانه ای بانوان در بهمن ماه

دبیرکل فدراسیون ورزش های الکترونیکی آسیا از میزبانی کشورمان در مسابقات آسیایی بازی های رایانه ای بانوان در بهمن ماه خبر داد و گفت:همچنین تفاهم نامه ای با دانشگاه آزاد اسلامی برای میزبانی مسابقات جهانی دانشگاههای برتر منعقد کردیم و چندی پیش نیز دبیرکل فدراسیون جهانی ورزش های الکترونیک به کشورمان سفر کرده و این تفاهم نامه به امضا رسید.


لقمان شاورانی در گفت و گو با خبرنگار سایت خبر فوری با بیان اینکه فدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا در سال 2015 در مجمع جهانی فدراسیون ورزش های الکترونیک آسیا که در باکو برگزار شد به تصویب رسیده و هیات رئیسه آن مشخص شد افزود: این فدراسیون برای اولین باردر ایران و در وزارت ورزش و وزارت کشور به ثبت رسید، همچنین مجوزی از وزارت امور خارجه دریافت کرده و طبعا استعلامی نیز از وزارت اطلاعات برای آن گرفته شد.


وی با بیان اینکه شاکله و اساسنامه فدراسیون در دولت به ثبت رسیده و تحت نظارت فدراسیون جهانی فعالیت می کند، درباره ساماندهی سرورهای آنلاین بازهای رایانه ای توضیح داد: بخش عمده ورزش های الکترونیک را بازی های رایانه ای تشکیل می دهد، این در حالی است که در کشورمان متاسفانه بازیهای خارجی که استفاده می شود دارای پایگاه ، نماینده و یا حتی سرور کمکی نیست و همین موضوع مشکلات زیادی را برای مخاطب ایجاد کرده است .

وی ادامه داد: به عنوان مثال بازی های رایانه ای که در ایران نماینده ندارد مخاطب نمی داند که خدمات و سرویس هایش را از کجا می تواند دریافت کند، به همین دلیل در بعضی اوقات به حق و حقوق مخاطب اجحاف شده و یا بازی از سمت سرور مرکزی فیلتر می شود و یا بعضی بازها در ایران فیلتر می شوند که این راه مناسبی نیست؛ برنامه فدراسیون این است که با استفاده از توان و پتانسیلی که دارد بازیهای مناسب را در ایران ساماندهی کند.

دبیرکل فدراسیون ورزش های الکترونیکی آسیا با اشاره موضوعات مطرح شده در جلسه ای که با وزیرICT داشتند گفت: خوشبختانه وزیر ارتباطات و فناروی اطلاعات انتخاب خوبی از سمت رئیس جمهور بودند و اشراف دقیق و کاملی به فضای مجازی و خصوصا بازی های رایانه ای داشته و علاقه زیادی به حل مشکلات مردم و مخاطبان دارند.

وی ادامه داد: آقای جهرمی به پیگیری حق و حقوق مخاطبان ایرانی در بازی های آنلاین خارجی تاکید کرده و در عین حال عنوان کردند که فضایی ایجاد شود تا مخاطبان، بدون دغدغه در این فضا وارد شده و فعالیت کنند، از ما خواستند با مجموعه های مختلف بین المللی مذاکرات خودمان را آغاز کرده و از حقوق مخاطبان دفاع کنیم.


دبیرکل فدراسیون ورزش های الکترونیکی آسیا درباره قانون کپی رایت و ضرورت توجه به این موضوع در این حوزه توضیح داد: کپی رایت در تمام کشورها رعایت می شود اما متاسفانه در کشور ما این موضوع یک بام و دو هواست ؛ از طرفی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی متولی نظارت و تولید محتواست که باید بحث کپی رایت را رعایت کند، در واقع بنیاد ملی بازی های رایانه ای باید کپی رایت را نهایی کند اما در این زمینه با ضعف روبرو هستیم.


شاورانی ادامه داد: برای ارتباط با مجموعه های بین المللی باید به این موضوع اهمیت داده شود و در این زمینه فروش بازی های خارجی از سمت بنیاد که با شرکت های ایرانی انجام می شود نقص بزرگی است؛ در مذاکراتی که برای بحث سرمایه گذاری و یا برگزاری مسابقات داشتیم همه به این موضوع تاکید دارند که در ایران کپی رایت رعایت نمی شود

وی در عین حال یادآور شد: از سال 85 که انجمن ورزش های الکترونیک را در سازمان سابق تربیت بدنی راه اندازی کردیم ماهیت قانون که مصوب مجلس و هیات دولت است اعزام تیم های ملی را جزو وظایف وزارت ورزش عنوان کرده و درسال 86 که بنیاد راه اندازی شد یکی از نقاط کور اساسنامه بحث تولی گری در این حوزها بود؛ بر اساس مصوبه هیات دولت، رسیدگی به موضوعات بازی های آنلاین مربوط به مرکز رسانه های دیجیتا ل است .

وی همچنین برگزاری مسابقات انتخابی اعزام تیم به فرانسه که توسط بنیاد ملی بازی های رایانه ای انجام شد را تخلف دانسته و تاکید کرد: این موضوع از وظایف وزارت ورزش است. طبق توصیه ریاست جمهوری ارگان ها و نهادهای دولتی نباید در وظایف یکدیگر دخالت کنند، پیشنهاد من این است تفاهم نامه ای که قرار بود سال گذشته بین دو مجموعه وزارت ورزش و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منعقد شود سریع تر اجرایی شود که تمام مشکلات حل شود.

وی در بخشی از سخنان خود درباره ایجاد کنسرسیوم بین المللی بازی های رایانه ای با محوریت ایران توضیح داد: یکی از اهداف اصلی ما ایجاد بازار و ورود تکنولوژیهای جدید این صنعت به ایران است، وزیرICT نیز به اپراتوها توصیه


کردند مشکلات مخاطبان بازی های آنلاین را حل کنند، ما نیز با استفاده از قوانین و پتانسیل های موجود برای تعامل سازنده شرکت های داخلی و بین المللی تلاش خواهیم کرد.

شاورانی در عین حال تاکید کرد: آماده ایم شرکت های بزرگ و توانمند را برای سرمایه گذاری در ایران دعوت کنیم و بازار چند هزار میلیاردتومانی بازهای آنلاین که دولت هیچ منفعت و درآمدی در آن ندارد را ساماندهی کنیم .

دبیرکل فدراسیون ورزش های الکترونیکی آسیا همچنین با بیان اینکه ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری توجه خاصی به فضای مجازی و اهمیت آن دارند گفت: خوشبختانه وزیر ICT و وزیر ورزش از تخصص و سواد کافی برخوردارند و به این حوزه اهمیت می دهند، چون آینده همه کشورها در فضای مجازی تعریف می شود و نباید در این مسیر از فضای بین المللی غافل بمانیم.

33

حجم ویدیو: 21.99M | مدت زمان ویدیو: 00:10:20 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها