میرزایی‌نیکو در گفت وگو با خبرفوری:

نظر شورای نگهبان درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد غیرقانونی است/ حضور اقلیت‎های مذهبی در مناصب اداری سابقه دارد

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا اظهار کرد: حضور یک زرتشتی در شورای شهر یزد هیچ منع قانونی ندارد.

نظر شورای نگهبان درباره عضو زرتشتی شورای شهر یزد غیرقانونی است/ حضور اقلیت‎های مذهبی در مناصب اداری سابقه دارد

قاسم میرزایی نیکو عضو هیئت مرکزی نظارت بر پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره آخرین وضعیت پرونده عضو زرتشتی شورای شهریزد اظهارکرد: طبق آخرین اطلاعات واصله از سوی هیئت نظارت برانتخابات شورای شهر و روستا طبق حکم دیوان عدالت اداری و با توجه به تصمیم شورای نگهبان عضویت این فرد در شورای شهر یزد ملغی شده است.

وی با اشاره به اینکه ما در مقطع فعلی از نظر حقوقی نمی‎توانیم اقدامی را انجام دهیم خاطرنشان کرد: هرآنچه از سوی هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها درباب تایید صلاحیت افراد صورت گرفته قانونی بوده و از منظر ما هرآنچه در این باره از سوی دیوان عدالت اداری و شورای نگهبان صورت گرفته غیرقانونی است.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا تاکید کرد: آنچه امروز از سوی دیوان عدالت اداری به عنوان یک احضاریه به شورای نگهبان ارجاع شده و شورا درباره آن نظر داده است روندی غیرقانونی است.

میرزایی نیکو تصریح کرد: شورای نگهبان اگر بنای اظهارنظر درباره این موضوع را داشت باید روند قانونی آن را در مجلس طی می‎کرد و در صورت موافقت نمایندگان سپس درباره مغایرت و یا عدم مغایرت این مصوبه با شرع و قانون تصمیم می‎گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در قانون پیرامون حضور اقلیت زرتشتی در انتخابات منعی وجود ندارد چرا که ما شاهد هستیم که نماینده این طیف در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داد.

عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا با اشاره به اینکه شورای نگهبان به استناد شکایت دیوان عدالت اداری پیرامون این پرونده حکم صادر کرده اظهارکرد: ما امیدواریم با توجه به پیگیری نماینده اقلیت زرتشتی در مجلس شورای اسلامی رویه فعلی و درنظرگرفته شده برای عضو شورای شهر یزد ملغی شده و وی بتواند در سمت خود به فعالیت بپردازد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها