ادامه‌دار شدن آشوب سیاه‌پوست‌کُشی در مینیاپولیس/ گادر ملی آمریکا به کمک پلیس آمد

مینیاپولیس در سومین شب اعتراضات نسبت به قتل جورج فلوید توسط یک مامور پلیس ناآرام تر از همیشه بود و معترضان بسیاری از رستوران های زنجیره ای و ساختمان های دولتی از جمله مقر اصلی پلیس شهر را به آتش کشیدند.

ادامه‌دار شدن آشوب سیاه‌پوست‌کُشی در مینیاپولیس/ گادر ملی آمریکا به کمک پلیس آمد

مینیاپولیس در سومین شب اعتراضات نسبت به قتل جورج فلوید توسط یک مامور پلیس ناآرام تر از همیشه بود و معترضان بسیاری از رستوران های زنجیره ای و ساختمان های دولتی از جمله مقر اصلی پلیس شهر را به آتش کشیدند.

حفاظی که به دور پاسگاه کشیده شده بود به دست معترضان کنده شد و تظاهرکنندگان این ساختمان پلیس و دو ساختمان همجوار را به آتش کشیدند و ماموران حاضر در آن مجبور به تخلیه شدند.

گستردگی ناآرامی‌ها در حدی بود که فرماندار ایالت مینه سوتا، تیم والتز از نیروهای گارد ملی خواست برای آرام کردن اوضاع به شهر مینیاپولیس بیایند. گارد ملی آمریکا از صبح روز جمعه نهم خرداد در این شهر مستقر شده است.

روز جمعه برخی از معترضان در مینیاپولیس در مقابلس خانه جورج فلوید گردهم آمدند و چند دقیقه به مثابه روزی که جورج فلوید به قتل رسید‌:‌ « نمی توانم نفس بکشم.»

درخواست سازمان ملل از ایالات متحده
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل از دولت آمریکا درخواست کرد تدابیری اتخاذ کند تا دیگر شهروندان این کشور شاهد مرگ بی دلیل آمریکایی های آفریقایی تبار نباشند. سازمان ملل نحوه مرگ جورج فلوید را فاجعه بار خواند.

همکاری جورج فلوید و درک شووین
مجله نیوزویک در مصاحبه با مدیر یک دیسکوتک بزرگ در مینیاپولیس اعلام کرده است که درک شووین و جورج فلوید در بخش حفظ امنیت این دیسکوتک همکار بوده اند.

به گفته این شخص درک شووین در هفده سال و جورج فلوید در یکسال اخیر در این دیسکوتک کارکرده اند. البته به گفته مدیر این دیسکوتک احتمال اینکه دو نفر همدیگر را از قبل می شناختند زیاد نیست چرا که جورج فلوید سیاهپوست تنها در شب های شلوغ با دیسکوتک همکاری می کرده است و در این شب ها کارمندان بسیاری برای حفظ امنیت دیسکوتک انجام وظیفه می کردند.

ادامه اعتراضات در شهرهای مختلف آمریکا
قرار است روز جمعه در برخی از شهرهای مهم آمریکا تظاهراتی به یاد جورج فلوید و در اعتراض به خشونت پلیس آمریکا علیه سیاهان انجام پذیرد. نیویورک، کلمبوس، ممفیس، پورتلند، سن پل، مینیاپولیس، دنور، فونیکس و لس آنجلس، ۹ شهر مورد نظر هستند.

در شبهای گذشته شیکاگو، لس‌آنجلس، ممفیس و دنور کلرادو هم در اعتراض به قتل جورج فلوید ناآرام بود.

فیلم معترضی که نزدیک بود زیر خودرو برود

منبع: یورونیوز

66

حجم ویدیو: 8.92M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 21
  • کاربر ناشناس
    0

    جنگ جنگ تاپیروزی مرگ وننگ برترامپ حیلگر

  • لاله های سرخ
    0

    به امید روزی که در همه جای دنیا صلح برقرار بشه و نژادپرستی و ظلم و ستم برا همیشه از فکر جهانیان خارج بشه و مردم دنیا باهر نژاد و آیین و مذهب و رنگ پوست و ... بتونه با آرامش و صلح و صفا کنار هم زندگی کنن

  • اصغر
    0

    بهترین زمان برای سیاه پوستان که خودشون رو از این نژاد پرستی حاکمانی چون ترامپ وامثالهم ازاد کنند بریزید توی خیابانها وحقتان رو بگیرید اگر دیر بجنبید اینبار دیگه ارتش و....می یارند توی میدان اکنون شرائط مهیا شده اگه چند تا هم تلفات بدهید ازادی می اید به سراغتان ای مردم ازاده امریکا به سیاه پوستان کمک کنید تا قوانین نژاد پرستی توی آمریکا لغو بشه وطلمی که به کشورهای دیگه هم می کنه تمام بشه پشت سر همه اینکارهی نژاد پرستی یهودیان صهیونیسم هستند چرا اقتصاد امریکا بدست اینها گردانده میشه مواد مخدر توی سیاه پوستان توسط اینها پخش میشه

    نظرات شما -
    • اکبر
      0

      تو خودت باید برای هزار و یک چیز بیای تو خیابون منتها عرضه ش رو نداری یا سر در آخوری . مثلا خط فقر ۹ میلیونی حقوق کارگر ۱/۸ ملیونی پراید ۹۰ ملیونی دزدی و اختلاس های میلیارد دلار ی ، فساد رانت حقوق بشر آزادی بیان آزادی مذاهب آزادی زنان دوچرخه سواری موتور سواری خوانندگی زنان ووووووو نمیخاد ژست ظلم‌ستیزی بگیری تا خرخره زیر ظلمی بدبخت

    • سردار دلها
      0

      به اکبر = تمامی دغدغه های ما رفع شد فقط خوانندگی زنان و دوچرخه سواری انان مونده! ولله من تو خیابون ها میبینم که زنان دوچرخه سواری میکنن

  • .
    0

    کار پلیس چی است؟سیاه و سفید هم براش فرقی نداره ولی طبق امار سیاهان کارهای خلاف بیشتری انجام می دهند.مگه در ایران پلیس واکنش نشان نمی دهد.مگر تا بحال از مردم نکشته.شما از کینه امریکا ادعای دوستی سیاهان را می کنید.ولی این حنا ها دیگر رنگی ندارند و مردم به صداقت سیاست های حاکمان فعلی دیگه اعتقاد ندارند

  • سلامی
    0

    تف به ذات اصلاح طلبها که چندین دهه هست که دارن حقوق بشر آمریکایی را به رخ ما میکشن....آمریکای جنایت کار

    نظرات شما -
    • صادق
      0

      تف به ذات اصولگراها... که برای ماندن میکشند... انقدر خرابی به بار اورددن...دریغ از بوی آبان...

    • سردار دلها
      0

      تف به ذات تو صادق که همیشه با این کاراتون و بزرگنمایی اصلاح طلبان باعث رنجش این مردم شده اید

  • نا‌آشنا
    0

    در‌‌ حکومت‌آمریکا هیچ‌گونه‌نژاد‌ پرستی‌ وجود ندارد حالا خبر فوری‌ زده نژاد پرستی شده‌ بعضی‌از افراد شخصی‌در آمریکا خوی‌نژاد‌پرستی دارند اما حکومت‌وقانون نژادپرستی‌ندارد ‌ و‌مثلآ‌ اوباما‌سیاه‌پوست‌‌ آفریقایی تبار‌‌هم‌ بود

  • کارگر
    0

    اگه ایران بود اینها اغتشاشگر، منافق، ارازل ،اوباش،تجزیه طلب و... بودند.همه مردم صرف نظرازهر قوم ونژادومذهبی حق برابری ازادی صلح و امنیت دارند وحاکمی که سرکوبگرباشد هیچ مشروعیتی دیگر بین مردم نخواهد داشت .

  • بینام
    0

    چرا از سرکوب طبقه فرودست ایران حرفی نمیزنید وضع ایران در آبان به مراتب بدتر از آمریکا بود اگه در آمریکا فقط ی شهر یا ایالت معترض بودن در ایران سراسری بود آن وقت حکومت بجای رسیدگی به وضع فقرا شرایط رو هر روز بدتر کرد

  • دانیال
    0

    سلام کاری به اعتراضات ندارم دمشون‌گرم که تظاهرات کردن اما سوالی که برام پیش میاد اینه که براچی تا یه اتفاق تو امریکا میوفته کل رسانه های ایران سریع ریز ریز ماجرارو تو رسانه میارن اما مال خود ایرانو نه؟؟انگار همین چند ماه پیش بود که پلیس های به اصطلاح مسلمان ایرانی با سلاح جنگی (کلاشینکف)به جان یه عده جوون افتادن و کشتن؟چرا کسی صداشو در نیاورد؟چرا با تیربار دوشکا مردم رو میزدن کسی چیزی نگفت؟میدونم که اینو نمیزارید اما میفرستم شاید شما واقع بین بودید.

    نظرات شما -
    • 1
      0

      با دوشکا؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :)

  • فضول محل
    0

    هر کس حقش را بخواهد در هر جا و هر کشور و در هر زمان او را " اوباش " خطاب می کنن

  • ناشناس
    0

    تو آمریکای جنایتکار یه نفر به اشتباه کشتن،مردم ۳ روزه شهر به آتیش کشیدن ولی معترضا حتی یه کشته هم ندادن،تو جمهوری اسلامی مردم برا اعتراض به گرونی بنزین و گرفتن حقشون ریختن بیرون تو ۳ روز ۱۵۰۰ نفر کشتن.یه هواپیما رو با ۲۷۰ مسافر سرنگون کردن و همه رو‌کشتن حتی یه نفر محاکمه نشد،معترضین هم طبق معمول سرکوب شدن.تو همه چی آخر باشیم باز خدا رو شکر تو این موارد تو ‌دنیا اولیم.

    نظرات شما -
    • 1
      0

      منبع: رویترز

  • یک ایرانی
    0

    باز هم خدا ررو شکر که این وسط پلیسهای دیگر با باطوم نریختند روی سر معترضین که اعتراضشان را سرکوب کنند.

  • 1
    0

    خاک بر سرت ترامپ که به معترض های ضد نژاد پرستی دستور شلیک دادی اونوقت برای ایران و عراق نسخه میپیچی

  • ناشناس
    0

    خیلی جالبه،در همین زمان آسیه پناهی زن ۵۸ ساله رو به خاطر یه آلونک ۲۰ متری، مامورای شهرداری و نیروی انتظامی در حالی که فریاد میزد ناراحتی قلبی دارم بهش اسپری فلفل زدن و اون قدر ضرب و شتم کردن که مرد بعد شما از یه سیاهپوستی که تو آمریکا کشته شده خبر مینویسید.خیلی جالبه برام اون بی فکرهایی این زیر پیام میدن و اعلام همدردی میکنن.شما خیلی غیرت دارید با این همه کشته های خودمون که تعدادشون از هزار هم میگذره همدردی کنید.

  • حمید
    0

    به تمام افرادی که خبر رسان هستند میگویم. همانطور که در آبان ۹۸ خفه شده بودید. اکنون هم خفه بمانید. در مورد اخبار کشور خودتان کوتاهی میکنید، اما در مورد کشور های دیگر نه تنها کوتاهی نمیکنید بلکه پر رنگ تر {به همراه جلوه های ویژه و تصاویر 4k} هم نشان میدهید. شرم بر شما باد که نام خبرنگار بر روی شماست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها