افزایش ۱۵ درصدی شمار کودکان فقیر جهان در پی شیوع کرونا

تحقیقات مشترک یونیسف و سازمان غیردولتی «کودکان را نجات دهید» (Save the Children) نشان داد که پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا باعث شده است تا شمار کودکان فقیر در سراسر جهان در مقایسه با سال گذشته تا ۱۵ درصد افزایش یابد.

افزایش ۱۵ درصدی شمار کودکان فقیر جهان در پی شیوع کرونا

بر اساس نتایج این تحقیق که روز چهارشنبه ۲۷ مه منتشر شد، پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا باعث می‌گردد که تا پایان سال جاری میلادی ۸۶ میلیون کودک دیگر به کودکان فقیر جهان اضافه شود و به این ترتیب شمار کودکان فقیر به ۶۷۲ میلیون کودک برسد.

در حال حاضر نزدیک به دو سوم کودکان فقیر جهان در جنوب صحرای آفریقا و جنوب آسیا زندگی می‌کنند؛ اما مطالعۀ اخیر که با اتکا به گزارش‌های بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول و داده‌های جمع آوری شده از صدها کشور تهیه شده، پیش‌بینی کرد که پیامدهای اقتصادی شیوع کرونا باعث شود کودکانی عمدتا در اروپا و آسیای مرکزی نیز به جمع کودکان فقیر جهان اضافه شوند.

بر این اساس هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف اعلام کرد: «مشکلات مالی گسترده‌ای که اکنون خانواده‌ها با آن روبرو شده‌اند، پیشرفت‌هایی را که در نتیجۀ سال‌ها تلاش برای کاهش فقر کودکان و تهیه نیازهای اساسی آنها به دست آمده بود، تهدید می‌کند.»

ایگنر آشینگ، مدیر سازمان «کودکان را نجات دهید» نیز خواستار اقدام فوری و موثر دولت‌ها در این باره شد و تاکید کرد که حتی دوره‌های کوتاه گرسنگی و سوء تغذیه نیز می‌تواند تاثیرات منفی عمیقی بر کودکان بگذارد.

این دو سازمان بویژه از دولت‌ها خواستند تا خدمات اجتماعی سراسری خود در موضوعاتی همچون تامین تغذیه و حمایت‌های اجتماعی از کودکان در مدارس را تقویت کنند و به این ترتیب آثار اقتصادی شیوع کرونا بر کودکان را به حداقل برسانند.

منبع: یورو نیوز

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها