خبرفوری گزارش می دهد؛

"بومرنگ مواضع واشنگتن/ ترامپ علیه برجام حرف می‌زند، وزیرش در دفاع از آن!"

در حالی ترامپ مخالف برجام است که وزیرامورخارجه دولت آمریکا این توافق را جز منافع کشورش می داند.

"بومرنگ مواضع واشنگتن/ ترامپ علیه برجام حرف می‌زند، وزیرش در دفاع از آن!"

به گزارش خبرنگار سایت سایت خبر فوری در حالی دو روز گذشته دونالد ترامپ در سخنانی توافق برجام را با سخنان خود زیر سوال برد که مقامات و‌ دولتمردان این کشور مواضع متفاوتی با وی دارند به گونه ای که تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا در جدیدترین سخنان خود برجام را جز منافع کشور آمریکا دانسته است.

وی در بخشی از سخنان خود تاکید کرده است که ماندن در برجام همسو با منافع ماست.

وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه با سی‌ان‌ان خاطرنشان کرده است: اصلاح ایرادات برجام ممکن است از طریق یک توافق ثانویه صورت گیرد، نه با تغییر در مفاد برجام.

وی اظهارکرد: با نظر وزیر دفاع موافقم که گفت ماندن در توافق هسته‌ای با منافع امنیت ملی ما همسو است و فکر می‌کنم نظر رئیس‌جمهور هم همین باشد.

وزیر امورخارجه آمریکا تاکید کرد: من و رئیس‌جمهور از کنگره نمی‌خواهیم که تحریم‌ها را بازگردانده و توافق هسته‌ای را از بین ببرد.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز در سخنانی تاکید کرده است که در توافق هسته‌ای می‌مانیم.

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: به نظر می‌آید که جامعه بین‌الملل به گونه‌ای عمل می‌کند که این توافق برای نابود شدن بیش از حد بزرگ است.

وی افزود: من فکر می‌کنم که شاهد ماندن آمریکا در توافق هسته‌ای باشیم و معتقدم که این توافق با اقدامات رییس‌جمهور تقویت خواهد شد.

هیلی اظهار کرد: دلیل اصلی اینکه ما این توافق را دوباره بررسی می‌کنیم کره شمالی است. در طول 25 سال گذشته مذاکرات و تعهدات از سوی کره شمالی حفظ نشده است.

وی تصریح کرد:آنچه اکنون می‌خواهیم این است که ایران به کره شمالی تبدیل نشود و کره شمالی نیز نباید انتظار داشته باشد که ما وارد یک توافق بد شویم.

در راستای اظهارات دو پهلو مقامات آمریکایی محمدرضا بعیدی نژاد سفیر کشورمان در لندن و‌ عضو تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در اظهارنظری تاکید کرد: نیکی هیکی که از طراحان اصلی استراتژی ترامپ در خصوص ایجاد مانع بر سر راه تایید پایبندی ایران به برجام بوده است امروز در صحبت دیگری اعلام کرده که آمریکا در موقعیت فعلی به عضویت خود در برجام ادامه می‌دهد.

رویه متفاوت ترامپ و دولتمردان وی بدون شک وضعیت و رویکردهای وی را در آینده نزدیک به دنبال خواهد داشت رویه ای که شاید با کنار گذاشتن وزیر خارجه آمریکا در آینده نزدیک کلید بخورد.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها