پیگیری وضعیت مزار شیخ محمد خیابانی توسط میرتاجدینی

محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده اصول‌گرای تبریز اسکو و آذرشهر در مجلس هفتم و هشتم در مطلبی در کانال تلگرامی خود از پیگیری وضعیت مزار شیخ محمد خیابانی خبر داد.

پیگیری وضعیت مزار شیخ محمد خیابانی توسط میرتاجدینی

تاجدینی در کانال تلگرامی خود نوشت: روز پنجشنبه نائب الزیاره همشهریان خود در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بودم. همزمان با زیارت پیگیر وضعیتِ مزار شیخ محمد خیابانی(ره) شدم.

فارغ از اینکه شیخ شهید از علمای مجاهد و آزادیخواه و از مبارزان علیه استبداد و محبوب مردم آذربایجان و ایران و مورد عنایت مقام معظم رهبری است و نظر باینکه نماینده مردم تبریز و آذربایجان نیز در مجلس دور دوم مشروطه بود پیگیری آن بر حقیر فرض و لازم است.

تصویری که از مزار دیدم با تصویری که در فضای مجازی منتشر شده بود، تفاوت کرده است. اکنون گودی اطراف مزار که بخاطر ساخت و ساز ایجاد شده بود، بوسیله بتن پر شده است. در ملاقاتی هم با مسئولان عمرانی تولیت آستان عبدالعظیم حسنی؛ موضوع را پیگیر شدم و گفتم آینده ی مزار شیخ محمد خیابانی باید در شان و منزلت آن شخصیت بزرگوار باشد.

طرح آستان مقدس از این قرار است که رواقی با نام امام خمینی(ره) منتهی به فضای داخلی حرم در حال احداث است پیشنهاد کردم، مزار شیخ محمد خیابانی با طرح برجسته ای در داخل رواق جدید التاسیس قرار گیرد. مسولان عمرانی هم از آن پیشنهاد استقبال نمودند و قرار شد به تولیت محترم آستان مقدس برسانند. امیدوارم هر چه سریعتر وضعیت رواق و مزار آن عالم انقلابی دوران مشروطه سرو سامان گرفته و دغدغه ی همشهریان عزیز مرتفع گردد. بنده باز هم پیگیر موضوع خواهم بود و طی نامه ای به تولیت محترم آستان عبدالعظیم حسنی«آیت الله ری شهری» طرح پیشنهادی برای حفظ شان و منزلت شهید شیخ محمد خیابانی(ره) را نوشته ام.

مزار شخصیت های برجسته ی آذربایجان علی الخصوص مبارزان دوران مشروطه همچون ستارخان و شیخnمحمد خیابانی که مورد عنایت رهبر انقلاب و مردم آذربایجان و قاطبه ملت ایران است باید در طراز علما و شهدای انقلاب اسلامی حفظ و در معرض دید نسل های آتی قرار گیرد.

سید محمد رضا میرتاج الدینی
نماینده دور هفتم و هشتم
تبریز آذرشهر اسکو ۹۶/۷/۲۲

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها