نرخ بیکاری در مازندران کاهش یافته است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ مشارکت در تابستان ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

نرخ بیکاری در مازندران کاهش یافته است

به گزارش خبر فوری نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری اظهار داشت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد و برگزاری هفتگی جلسات کارگروه تخصصی اشتغال با هدف پیگیری مجدانه موضوع اشتغال در استان را با دستور مستقیم استاندار و پیگیری ویژه این اداره کل در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اجرای طرح کارورزی افزود: حدود 9 هزار کارورز در این طرح ثبت نام کرده و 521 کارفرما نیز برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کردند.

اصغری با تأکید بر مشو‌ های بسیار خوب دولت برای کارفرمایان در طرح کارورزی، تصریح کرد: اجرای این طرح فرصت بسیار خوبی را برای کارفرمایان ایجاد می‌کند تا نسبت به عقد قرارداد با فارغ التحصیلان دانشگاهی متناسب با کار خود اقدام و از مشوق‌های اعلام شده در این زمینه استفاده کنند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال مازندران با اشاره به اعتبارات بند د تبصره 16 قانون بودجه سال 96 بیان داشت: با پیگیری‌های کارگروه اشتغال و ادارات کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال‌های اخیر در حوزه پرداخت تسهیلات مربوط به طرح‌های اشتغال مددجویان همواره این استان رتبه ممتاز را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: از 130 میلیارد تومان اعتبار ابلاغی بند د تبصره 16 قانون بودجه سال 96، حدود 99 میلیارد تومان تا کنون به بانک‌ها تخصیص داده شده که از این مبلغ تاکنون بیش از 23 میلیارد تومان در قالب 1459 طرح از مجموع 3916 طرح معرفی شده پرداخت شده و پیگیری عملکرد این تسهیلات در دستور کار همیشگی کارگروه اشتغال قرار دارد.

اصغری با تأکید بر ضرورت توجه به مشاغل خانگی افزود: حمایت از گسترش بنگاه‌های پشتیبان کسب و کارهای خانگی، خرد و کوچک به منظور دستیابی به پایدارسازی کسب و کارهای خانگی، خرد و کوچک از طریق تکمیل و توسعه زنجیره ارزش، توسعه ظرفیت‌های اشتغالزایی، ایجاد و توسعه زمینه‌های افزایش درآمد و بهبود معیشت افراد جامعه را در دستور کار همیشگی کارگروه اشتغال داریم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری استان در تابستان 96 به 9.5 درصد رسیده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 1 و 3 دهم درصد کاهش داشته و نرخ مشارکت اقتصادی نسبت به مدت مشابه در سال 95 یک درصد افزایش داشته است.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها