دادستانی مشهد مانع ادامه فعالیت غیرمجاز معادن خواهد شد

قاضی بخشی محبی: متاسفانه در مجاورت تصفیه‌خانه شماره ۳ آب سد دوستی، جاده‌ای به اسم بوفالو وجود دارد که مسیر تردد کامیون هاست و بر اثر رفت و آمد خودرو‌های سنگین حامل شن و ماسه، ذرات گرد و غبار مستقیماً وارد مخازن آب تصفیه خانه دوستی می‌شود.

دادستانی مشهد مانع ادامه فعالیت غیرمجاز معادن خواهد شد

به گزارش خبر فوری به نقل از میزان، قاضی بخشی محبی معاون دادستان مشهد گفت: حسب گزارش‌های مردمی، در مجاورت تصفیه‌خانه شماره ۳ آب سد دوستی، جاده‌ای به اسم بوفالو وجود دارد که مسیر تردد کامیون هاست و بر اثر رفت و آمد خودرو‌های سنگین حامل شن و ماسه، ذرات گرد و غبار مستقیماً وارد مخازن آب تصفیه خانه دوستی می‌شود.

وی ادامه داد: در این تصفیه خانه واقع در جاده سرخس، آب در داخل حوضچه‌های روباز، تصفیه و فیلتر می‌شود و آب تصفیه شده جهت مصارف شرب به مشهد منتقل می‌شود درحالی که به‌علت وجود ریزگرد‌ها و گردوخاک مجدد آلوده می‌شود.


معاون دادستان مشهد تصریح کرد:‎تهدید بهداشت آب شرب توسط گرد و خاک‌های ایجاد شده در مجاورت تصفیه خانه شماره ۳ آب سد دوستی به مشهد نیازمند توجه مسوولان است.


قاضی بخشی محبی خاطرنشان کرد: ‎متاسفانه شاهد تخریب بیش از حد منابع طبیعی و محیط زیست بودیم که علاوه بر آن سبب آلودگی هوا و آب شرب نیز خواهدشد.


وی افزود: جهت جلوگیری از تهدید سلامت آب، درصورت لزوم همان‌گونه که دادستانی در طوس نسبت به تعطیلی معادن غیرمجاز اقدام کرد در این خصوص نیز اقدام خواهد کرد و مانع ادامه فعالیت غیرمجاز معادن و جلوگیری از آلودگی آب و هوا خواهد شد.

‎وی با اشاره به ماده ۱، ۹ قانون معادن و ماده ۶، ۸، ۸ مجازات اسلامی از متولیان امر خواست اقدامات لازم اجرایی را قبل از ورود دادستانی بعمل آورند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها