رفع مشکل ریزگردهای خوزستان تا ۳ سال آینده

وزیر جهاد کشاورزی با بازدید از کانون‌های ریزگرد در جنوب شرق اهواز گفت: تا ۳ سال آینده مشکل ریزگردهای منطقه شرق اهواز برطرف می‌شود.

رفع مشکل ریزگردهای خوزستان تا ۳ سال آینده

محمود حجتی در سفری به استان خوزستان به همراه زیر جهاد کشاورزی به همراه معاون برنامه ریزی، دستیار وزیر، رییس سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور، مدیرعامل موسسه جهاد نصر و جمعی از معاونین، مدیران سازمان و ادارات تابعه از طرح ملی کاشت نهال و مقابله با ریزگردها در کانون‌های ریزگرد جنوب شرق اهواز بازدید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: باوجود تابستان گرم در خوزستان اما کاشت و نگهداری نهال‌ها بسیار رضایت‌بخش و رشد آنها فراتر از انتظار است و بنا شده که تا ابتدای آبان ماه امسال، 30 هزار هکتار به کشت نهال‌های سازگار و مقاوم با شرایط آب وهوایی منطقه اختصاص پیدا کند.

وی با اشاره به تولید 8 میلیون اصله نهال در استان خوزستان، بیان کرد: از جهت آب مورد نیاز مشکلی وجود ندارد و در این زمینه تا عمق نهالستان نیز فراهم شده است.

حجتی هدف از این بازدید را بررسی روند آمادگی کشت نهال‌های سال جدید باتوجه به شرایط اقلیمی مناسب برشمرد و اظهار داشت: تا 3 سال آینده مشکل ریزگردهای منطقه شرق اهواز برطرف می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها