اتحاد در میان مسئولان و مردم رمز مقابله با بد عهدی های آمریکا در برجام

در چند روز گذشته موجی در فضای مجازی به راه افتاده و بر این مسئله تاکید دارد که در آخر هفته و همزمان با اعلام ترامپ و احتمال خروج آمریکا از برجام کشورمان وارد شرایط بحرانی می شود این در شرایطی است که موضوع اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ جدید نبوده و در مقابل بارها مقامات کشورمان نسبت به بد عهدی های آمریکا هشدار داده اند.

اتحاد در میان مسئولان و مردم رمز مقابله با بد عهدی های آمریکا در برجام

با نزدیک شدن به اعلام نظر ترامپ در خصوص توافق هسته ای شایعاتی در خصوص آخر هفته پر حاشیه در فضای مجازی منتشر شده که در قالب بسته های خبری، اظهار نظر تحلیل گران اصولگرا با هدف تاثیر گذاری بیشتر صحبت های ترامپ در جامعه ایران مورد استفاده قرار داده می شود.

با تاملی بیشتر می توان دریافت که این شایعات و القائات منتشر شده در فضای مجازی برای از بین بردن اتحاد میان مسئولین و مردم ایران و بزرگ جلوه دادن صحبت های ترامپ در جامعه ایرانی است.

این درحالی است که با حذف و بعضاً انتشار مطالب تکمیلی توسط تحلیلگرایان اصولگرا نسبت به سوء استفاده از مطالب خود در فضای مجازی در راستای از بین بردن اتحاد میان مردم و مسئولین ، این موضوع در ذهن متبادر می شود که جریانی از خارج به دنبال نشان دادن وضعیتی بحرانی و غیر قابل کنترل در کشور است.

این جریان رسانه ای بیگانه در تلاش است مردم را نسبت به سخنرانی ترامپ حساس نماید و این درحالی است که این سخنرانی با سخنرانی های قبلی ترامپ متفاوت نبوده و آنچنان که بعضی ها معتقدند بر افکار عمومی کشورمان تاثیر گذار نخواهد بود.

تحلیلگران اصولگرا که از مطالب شان در فضای مجازی سوء استفاده شده بود در مطالبی تکمیلی تاکید می کنند که هدف ما حفظ وحدت و تاکید بر اتحاد میان مسئولین و مردم برای نشان دادن قدرت اراده ایرانیان در مقابل با آمریکا ست. درحالی که بعضی با جهت گیری از رسانه های بیگانه در فضای مجازی بر این موضوع اصرار دارند که این تحلیلگران اصولگرا بر اتفاقی عجیب در آخر هفته تاکید کرده اند.

آیا اتفاق مهمی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر راه است؟

رسانه های وابسته به بیگانگان در فضای مجازی می نویسند: تحلیلگران نزد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یک به جناح اصولگرا د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر این چند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ روز به پد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه‌ های قریب ‌الوقوعی اشاره می‌کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ که احتمالا د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر نوع خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منحصر به ‌فرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است و با انتشار قسمتی از مطالب این تحلیلگران اصرار به القای این موضوع دارند که بحرانی در پیش است.

حسین‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هباشی، فعال رسانه‌ای و تاریخ‌ پژوه می‌گوید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: «د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر هفته‌های آیند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه شاید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کشورمان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌چار آزمایش‌های د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌شواری شود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. بی‌ترد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اما با مقاومت ملی و وحد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ت کلمه، نزد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ا و شهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایمان روسفید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و سربلند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ خواهیم شد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌».

مهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی محمد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی معتقد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است: «از روز پنج‌شنبه اتفاقات مهمی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر محیط امنیت ملی ایران رخ خواهد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. سخنرانی روحانی نشان د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌، د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ولت او هیچ آماد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گی برای این وضع ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌».

عبد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌الله شهبازی نیز بر این اعتقاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ است که: «تا آخر هفته و احتمالاً اوایل هفته آیند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه حواد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ث مهمی د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر جریان است. می‌خواهند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شوک سنگین وارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و اگر زورشان برسد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آشوب ایجاد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کنند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. کاملاً هماهنگ هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اخل و خارج. با ترامپ نیز هماهنگ هستند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌. جنجال‌های تبلیغاتی اخیر د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر چارچوب همین سناریو است و شاید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مسائل د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یگری که هنوز رخ ند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه.»

عباس تبریزیان گفته است: «گویا وقت آن رسید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ه محض احتیاط، سپاهیان نازنین و نیروهای مسلح مومن از تهران خارج بشوند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر منطقه‌ی طالقان گرد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم بیایند‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا کنوزالطالقان به وجود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیاید‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌».

شکی نیست که تحلیل‌های این‌ چنینی به رویارویی احتمالی ایران و آمریکا اشاره د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ارد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و در حال القای شرایطی غیر قابل تصور در کشور هستند.

وحدت اصل ماجرا و برگ برنده مسئولان و مردم

حسین دهباشی در خصوص توییت خود گفت: هدفم از این توییت این بود که باید برای گذر از اتفاقاتی که برای انقلاب اسلامی افتاده است با اتحاد از آن بگذریم.

عبدالله شهبازی هم خیلی زود در مطلب تکمیلی درباره این تحلیل خود گفت: هدفم این بود که مقامات مسئول به سادگی از این موضوع نگذرند.

مهدی محمدی هم نوشت تجربه برجام هماهنگی بی سابقه ای را ایجاد کرده که کافی است همین یک چیز را حراست کنیم آن وقت است که اراده ایران از توان آمریکا بزرگتر است.

در توضیحاتی که این تحلیل گران در خصوص مطالب منتسب به خود و انتشار گسترده آن در فضای مجازی ارائه کردن همگی بر یک نکته اشاره می کنند، آن هم اصل وحدت است و این تحلیل گران معتقدند که مردم و مسئولین می بایست با اتحاد بد عهدی ها آمریکا پاسخ دهند.

حکایت عدم پایبندی ایران به برجام

جاوید قربان اوغلی تحلیلگر مسائل بین‌الملل درباره احتمال اعلام عدم پایبندی ایران به برجام از سوی ترامپ می گوید: گمانه‌زنی‌ها از این حکایت دارد که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در 20 مهرماه که موعد اعلام نظر درباره توافق هسته ای ایران است عدم پایبندی کشورمان به برجام را اعلام می کند.

با چنین اتفاقی رسما کنگره ایالات متحده وارد تصمیم گیری خواهد شد. آقای ظریف وزیر خارجه ایران هم در نیویورک این موضوع را پیش بینی کرده بود. با توجه به ویژگی های شخصیتی ترامپ و اظهارات مبهم او در سه چهار روز اخیر نیز گمانه زنی درباره این اتفاق رو به افزایش است.

با خروج آمریکا چه می شود؟

پروفسور رابرت جرویس استاد روابط بین الملل دانشگاه کلمبیا و رئیس پیشین انجمن علوم سیاسی آمریکا نیز می گوید: «خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران باعث ایجاد بحران در روابط آمریکا و اروپا خواهد شد و این موضوعی نیست که مشاوران وی خواستار آن باشند. لذا ترجیحات ترامپ به تناوب تغییر خواهد کرد.»

وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی: خروج آمریکا از برجام اشتباه است

«ایهود باراک» وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی اظهار داشت که اگر ترامپ، توافق هسته ای با ایران را تایید نکند، اشتباه است، این مسئله از طرفی به نفع ایران است، اما از طرفی هر گونه امید مذاکره با کره شمالی را از بین می برد.

وی افزود: حتی اگر آمریکا تصمیم بگیرد از این توافق خارج شود، هیچکس با آن ها همراهی نخواهد کرد، نه چین، نه روسیه، نه حتی اروپایی ها، و این به نفع ایران خواهد بود.

دود خروج از برجام به چشم کدام کشور می رود ؟

تحلیل گران و کارشناسان خروج آمریکا از توافق هسته ای را به ضرر آمریکا و به نفع ایران می دانند چرا که با این اقدام ترامپ آمریکا در صحنه بین الملل منزوی و باعث ایجاد اتحادی جهانی در موضوع هسته ای ایران به نفع ایران و بر علیه آمریکا می شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها