کریمی‎قدوسی: مدافعان دری اصفهانی جاسوسی وی را قبول کردند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت:مدارکی که از دری اصفهانی به اطلاع برخی مسئولان رسیده است به طوری که حتی مدافعان وی جاسوسی اش را قبول کرده‌اند.

کریمی‎قدوسی: مدافعان دری اصفهانی جاسوسی وی را قبول کردند

به گزارش سایت خبر فوری به نقل از باشگاه خبرنگاران، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اظهارات بعیدی‌نژاد و نوبخت درباره دری اصفهان ی گفت: سخنگوی دولت و عضو سابق مذاکره کننده هسته‌ای اعلام کرده‌اند که تنها مرجع رسمی برای اعلام نظر درباره جاسوس بودن دری اصفهانی تنها وزارت اطلاعات است که این سخنان حاکی از عدم اطلاعات و دانش لازم آنان در عرصه امنیتی و قضایی است.

نماینده مردم مشهد و کلات تأکید کرد:‌ وزارت اطلاعات، سپاه، ناجا و هیچ سرویس دیگری نمی توانند شخصی را محکوم کنند و بگویند جاسوس است، تنها دستگاه قضایی می‌تواند یک شخص را در این مورد محکوم کند.

وی ادامه داد: اکنون دستگاه قضایی دری اصفهانی را به جرم جاسوسی محکوم کرده اگرچه ابتدا به ده سال زندان محکوم شد ولی با اعتراضات انجام شده به پنج سال کاهش یافت.

کریمی‌قدوسی با تأکید بر اینکه در هر پرونده‌ وزارت اطلاعات تا زمانی که به قوه قضاییه ارسال و حکمی درباره آن صادر نشود، نمی‌توان کسی را مجازات یا یک روز زندانی کرد، افزود: حتی برای بازجویی از فردی مانند دری اصفهانی باید حکم قضایی از دستگاه قضا و زیرنظر قاضی خود پرونده انجام شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اذعان داشت: دولت مجرب‌ترین وکلا را استخدام کرد تا این حکم نقض بشود اما موفق نشد زیرا آن قدر اسناد و مدارک شفاف و روشن وجود داشت که غیرقابل انکار بود اگرچه آنها هنوز تلاش می‌کنند از طریق دیوان عالی درخواست بدهند.

کریمی‌قدوسی بیان داشت: اسناد و مدارکی که از دری اصفهانی به اطلاع و رؤیت برخی مسئولان از جمله سیف رئیس بانک مرکزی رسیده است مبتنی بر انتقال اطلاعات اقتصادی کلان جمهوری اسلامی ایران به سرویس‌های بیگانه و همچنین ارائه اخبار سرویس و پیچیده تیم مذاکرات هسته‌ای به تیم طرف مقابل بوده است که در این قضیه برخی مدافعان دری اصفهانی جاسوسی وی را قبول کرده‌اند.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    اولین مشکوک به جاسوسی خودتی.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها