آغاز مرحله دوم برنامه حذف دفترچه های تامین اجتماعی در سه استان

دومین مرحله برنامه حذف دفترچه های کاغذی سازمان تامین اجتماعی به منظور تسری این برنامه به مراکز درمانی طرف قرارداد با این سازمان در استانهای گیلان، مازندران و اصفهان آغاز شد، این برنامه از ٦ ماه پیش در استان یزد نیز آغاز شده است.

آغاز مرحله دوم برنامه حذف دفترچه های تامین اجتماعی در سه استان

به گزارش خبر فوری به نقل از ایرنا، سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در جلسه ای که به همین منظور برگزار شد، اظهار داشت: مدیران و کارکنان این سه استان و همچنین حوزه های مرتبط با فن آوری اطلاعات برای اجرای این برنامه تلاش زیادی می کنند که از آنان تشکر می کنیم.
وی با بیان اینکه شروع هر برنامه جدید و تحول در کارها با برخی سختی ها همراه است، گفت: البته این تغییرات همیشه برکات زیادی هم برای سازمان به همراه داشته و با صبر و همت والای همکاران در مسیر پیشرفت و تعالی سازمان حرکت می کنیم.
نوربخش درباره مرحله دوم برنامه حذف دفترچه های کاغذی گفت: این طرح با اشکال عمده ای همراه نیست و قابل توسعه است و البته مشکلات احتمالی نرم افزار باید برطرف شود و در یک فرایند سیستماتیک باید شاهد رفع مشکلات باشیم.
وی درباره امنیت سیستم جدید و امضای الکترونیک، اظهار داشت: ارتقاء امنیت در روزهای آینده مورد توجه خواهد بود و سیستم امضای الکترونیک به سیستم نسخه الکترونیک متصل می شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی هماهنگی با سایر نهادها را برای موفقیت این برنامه موثر دانست و اظهار داشت: ما برای اجرای برنامه ها و ارتقاء خدمت رسانی به جامعه تحت پوشش از تمامی ظرفیت ها استفاده می کنیم و امیدواریم با همکاری و هم افزایی سایر نهادها امکان بهبود خدمات هرچه بیشتر فراهم شود.
محمدعلی بیطرف، مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: خوشبختانه در سال گذشته بحث بسیار مهم حذف دفترچه در مراکز ملکی را به پایان رساندیم و اجرای مرحله دوم برای حذف دفترچه در مراکز طرف قرارداد، مورد انتظار جامعه است.
وی با بیان اینکه مرحله دوم این برنامه بسیار مهم و بزرگتر از مرحله اول است، گفت: اجرای این طرح در بخش درمان طرف قرارداد گام بلندی در اجرای حاکمیت دولت الکترونیک در بخش درمان محسوب می شود.
علی معیری، مدیرکل دفتر راهبری سیستم های سازمان تامین اجتماعی گفت: برنامه زمان بندی تعیین شده برای اجرای این پروژه 24 ماه است که با نسخه الکترونیک آغاز و با ارائه کارت الکترونیک سلامت تکمیل می شود.
وی اجرای برنامه حذف دفترچه را در کاهش هزینه های سازمان تامین اجتماعی و افزایش سرعت و کیفیت خدمات موثر دانست.
معیری افزود: کارهای زیادی برای استقرار این سیستم انجام شده و سامانه نسخه الکترونیک با سامانه استحقاق درمان مرتبط است.
به گزارش ایرنا، برنامه ریزی برای اجرای طرح حذف دفترچه های درمانی تامین اجتماعی از حدود دو سال پیش در کشور آغاز شده است و اکنون در تمامی بیمارستان های ملکی این سازمان طرح در حال اجرا است و بیمه شدگان و مستمری بگیران بدون در دست داشتن دفترچه درمانی و فقط با ارائه شماره ملی می توانند از خدمات رایگان بهره مند شوند.
سازمان تامین اجتماعی 42 میلیون بیمه شده دارد که 18 نوع خدمت به آنها ارائه می دهد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها