پخش اعترافات جدیدی از دو آمریکایی دستگیر شده در تلویزیون ونزوئلا

دو آمریکایی بازداشت شده از سوی نیروهای امنیتی ونزوئلا به سبب نقش داشتن در کودتای نافرجام اخیر علیه حکومت، بر اساس فیلمی که از اعترافات آنها در حین بازجویی منتشر شده اذعان کردند ماموریت آنها ربودن نیکولاس مادورو بوده است.

پخش اعترافات جدیدی از دو آمریکایی دستگیر شده در تلویزیون ونزوئلا

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این دو نفر به نام‌های "لوک دنمن" و "ایرن بری" که از تکاوران کلاه سبز سابق ارتش آمریکا هستند، چندی پیش حین تلاش برای اجرای تهاجمی با هدف کودتا به خاک ونزوئلا، از سوی نیروهای امنیتی این کشور دستگیر شدند. گزارش شد که تلویزیون ونزوئلا مجددا ویدیوهایی از اعترافات آنها حین بازجویی شدن توسط مقامات این کشور را منتشر کرده و مقامهای ونزوئلا گفتند این فیلمها روز یکشنبه ضبط شده‌اند.

یکی از این بازداشتی‌ها گفت که آنها "مشغول به حمله به یک کشور، تصاحب اهداف نظامی و پلیس و دستگیر کردن رئیس جمهور" بوده‌اند.
این بازداشتی‌ها که یونیفرم‌های نارنجی به تن داشتند، جزئیات جدیدی درباره ماموریتشان در ونزوئلا مطرح کرده و توضیح دادند اسم رمز تعیین شده برای "گروگان یا هدف نظامی" که اشاره به مادورو دارد، کلمه " jackpot" (جایزه بزرگ) بوده است.

بر اساس گزارش روزنامه دیلی میل، دنمن در پاسخ به سوالی درباره معنای کلمه "جایزه بزرگ" گفت: این کلمه‌ای است که ما از آن برای صحبت در مورد شخصی که دنبالش بودیم، گروگان یا هدف نظامی، استفاده کردیم.

دنمن خاطرنشان کرد، "قراردادی" با جوردن گودرو، رئیس شرکت امنیتی خصوصی سیلورکورپ آمریکا که آن را سازمان‌دهنده تلاش برای کودتا می‌دانند امضا نکرده است. او ادعا کرد "گفتگویی معمولی" با گودرو داشته و در این گفتگو گودرو به او "یک سری توصیه‌های مبهم مربوط به ماموریت از جمله درباره آموزش ونزوئلایی‌ها و آمدن به این کشور و قراردادن مادورو در یک هواپیما" مطرح ساخته است.

گوردو مدعی شده که خوآن گوآیدو، رهبر مخالفان دولت ونزوئلا و رئیس جمهور موقت خودخوانده آنها بوده که قرارداد برای انجام ماموریت را با او امضا کرده و پول آن را نیز پرداخت نکرده است.

بری در پاسخ به این سوال که چرا آنها آموزشهای مربوط به ماموریت نافرجام آدمربایی خود را در "منطقه عمدتا محل فعالیت قاچاقچیان مواد مخدر" دریافت می‌کردند، گفت، آنها "نمی‌فهمیدند یا نمی‌دانستند" که به "این منطقه فعالیت قاچاقچیان" سفر می‌کنند. به گفته مادورو، یک قاچاقچی مواد مخدر به نام "دوبله روئداس" صاحب مزرعه‌ای در کلمبیا که نقطه آغاز ماموریت حمله به ونزوئلا بود، است. "بری" عنوان کرد روئداس "چندین بار نزد سکوئیا و پیمینتا بوده است"؛ اشاره او به "آنتونیو خوزه سکوئیا" و "ویکتور پیمینتا"، کسانی که در کنار دیگر شرکت کنندگان در کودتا دستگیر و به عنوان رهبران حمله شناخته شده‌اند، است.

بری ادامه داد: "دوبله" چندین بار پیش سکوئیا و پیمینتا بود. من دقیقا نمی‌دانم آنها سر چی با هم ملاقات کردند اما با توجه به آنچه که در "لاگواجیرا" فهمیدم آنها چند بار با هم دیدار کردند.

بالغ بر ۴۰ تن از سوی مقامهای ونزوئلا در ارتباط با حمله‌ای نافرجام با چند قایق در اوایل ماه مه به خاک این کشور بازداشت شدند. مادورو، کلمبیا و آمریکا را متهم به سازماندهی یک عملیات مشترک علیه کشورش با هدف به قتل رساندن خودش کرد. وزیر دفاع کلمبیا به این اظهارات اعتراض کرده و آنها را کاملا غلط خواند و گفت که موضع کشورش در مورد ونزوئلا روشن است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها