واکنش سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به اعمال محدودیت‎های جدید برای محمدخاتمی/اصولگرایان به دنبال تسویه حساب سیاسی نیستند

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز اعمال محدودیت‎های جدید برای سیدمحمدخاتمی را تسویه سیاسی اصولگریان با اصلاح‎طلبان ندانست.

واکنش سخنگوی جامعه روحانیت مبارز به اعمال محدودیت‎های جدید برای محمدخاتمی/اصولگرایان به دنبال تسویه حساب سیاسی نیستند

فاطمه‎علی‎اصغری-غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز که روزگاری در مجلس شورای اسلامی و در کمیسیون اقتصادی مشغول به فعالیت بود امروز در دانشگاه اقتصاد امام صادق در مسند یک استاد دانشگاه پذیرای ما بود و نکات مهمی را در باب آینده سیاسی اصولگرایان، حملات اخیر رسانه‌‏های ضدانقلاب به رئیس دستگاه قضایی و وضعیت بانکداری در کشورمان بیان کرد که بدون شک خواندن آنها خالی از لطف نیست.

بخشی از متن گفت و گوی تفصیلی حجت‏‌الاسلام مصباحی‎مقدم با سایت خبر فوری به شرح زیر است:

خبرفوری: نظر جنابعالی به عنوان یک چهره سیاسی درباره اعمال محدودیت‎های جدید برای رئیس‎جمهور اسبق کشورمان چیست؟ اگر جنابعالی عضو شورای عالی امنیت ملی بودید به اعمال این محدودیت‎های رای می‎دادید؟

مصباحی‎مقدم: درباره این موضوع چون در قلمرو کاری بنده نیست نظر خاصی ندارم و در این باره نظری ندارم.

خبرفوری: برخی از جریانات و چهره‎های سیاسی به خصوص اصلاح‎طلبان براین باورند که اصولگریان به دنبال تسویه سیاسی هستند نظرجنابعالی در این باره چیست؟

مصباحی‎مقدم: این محدودیت‎ها از طریق دستگاه قضایی یا امنیتی اعمال شده است از این حوزه کاری بنده نیست که بخواهم درباره آن استفاده کنم.

این موضوع درست نیست مگر قوه‎قضائیه دست اصولگرایان است که این جریانات این موضوع را مطرح می‎کنند.

قوه‎قضائیه نهاد مستقلی است و پرونده‎های این قوه مثل شورای عالی امنیت ملی معمولا در اختیار افراد قرار نمی‎گیرد از این رو افراد و جریاناتی که تفاسیری را درباره این موضوع بیان می‏‌کنند قصد دارند از حقایق فرار کنند.

خبرفوری: اخیرا معاون اول رئیس‎جمهور دستگیری برادر خود را یک تسویه سیاسی دانسته است در این راستا برخی نیز موضوع تسویه حساب سیاسی اصولگرایان با اصلاح‎طلبان از طریق فشار به دستگاه‎های مختلف را مطرح کردند نظرجنابعالی در این باره چیست؟

مصباحی‎مقدم: این اتفاقات در قلمرو کار بنده نیست، بنده آدم سیاسی هستم ولی در حوزه قضایی نقشی ندارم از این رو اتفاقی که رخ داده است یک رویداد قضایی است از این رو به نظر بنده هرگونه واکنشی در برابر این اقدام قضایی واکنش خطاکارانه‎ای است که جایگاه قوه‎قضائیه را مخدوش می‎کند.

این موضوع حرف بیهوده‎ای است چرا که هیچ شخصیت و حزب اصولگرایی در این راستا اقدامی انجام نداده است از این رو رویکردهای اتخاذ شده در این راستا تنها فرافکنی و فرار از حقیقت است.

خبرفوری: نظر جنابعالی نسبت به اظهارات رسانه‌‏های ضدانقلاب درباره آیت‎الله آملی لاریجانی چیست؟ آیا با رئیس قوه‎قضائیه بعد از این انتشار این اتهامات دیدار داشتید؟

مصباحی‎مقدم: بنده با وی دیداری نداشتم ولی به نظر بنده طبیعت کار قضایی در کشور انقلابی مثل ما و در شرایطی که ما در مقابله با نظام استکباری و اسرائیل در حال مقابله هستیم این رویه و رخ دادن چنین موضوعاتی طبیعی است.

امروز شبکه‎های مجازی آزادانه در کشور فعالیت‎ می‎کنند و هرکسی از داخل و خارج می‎توانند در آن نفوذ کنند ولی طبیعت قضیه این است که کسانی که تحمل برخورد قوی دستگاه قضایی با فتنه‎گران و جاسوسان را ندارند این دستگاه را مورد هجمه قرار می‌‏دهند.

ما تجربه حمله به قوه‎قضائیه را در گذشته هم داشتیم و شهید بهشتی هم مورد حملات سنگین افراد در داخل و خارج قرار گرفتند به گونه‎ای که آنقدر وی مورد حمله قرار می‎دادند که ما نمی‎توانستیم از وی دفاع کنیم.

به یاد دارم در محفل معلمان در چهارومحال بختیاری حضور داشتم که جو علیه آقای بهشتی بود و ما به سختی از وی دفاع کردیم.

وقتی آیت‏‌الله بهشتی وارد دانشگاه فردوسی مشهد شد دانشجویان چنان علیه وی شعار دادند که ورود وی به دانشگاه سخت شده بود.

این تجربه برای ملت ما ثابت شده است که هروقت نظام ما در مسائل قضایی و امنیتی قوی عمل می‎کند تخریب‎هایی صورت می‎گیرد چرا که تخریب شخصیت افراد راحت‎تر از ترور فیزیکی افراد است و گاهی هم مقدمه ترور فیزیکی است.‎‎

28

حجم ویدیو: 19.99M | مدت زمان ویدیو: 00:04:28 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین
    0

    به خوبی از همفکرانش دفاع کرده.ان وقت ادعای پیروی از امامان معصوم علیه سلام را هم دارند.تاریخ همه چیز را درباره شما خواهد نوشت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها