بررسی مسائل تامین اجتماعی در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در تشریح نشست کمیسیون متبوع خود، گفت: دراین جلسه مشکلات و مسائل مربوط به سازمان تامین اجتماعی با حضور مدیر عامل این سازمان بررسی شد.

بررسی مسائل تامین اجتماعی در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی

احمد همتی در تشریح نشست روز ( یکشنبه ١٦ مهر) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: در این نشست با حضور مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و معاونان وی مشکلات مربوط به این سازمان بررسی شد، به گفته مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اگر مجلس شورای اسلامی و دولت در جهت رفع مشکلات تامین اجتماعی اقدامی نکنند؛ به طور حتم مشکلاتی برای کشور ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حال حاضر حدود ٤٢ میلیون نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، بارها مشاهده شده در صورت بروز مشکل برای صندوق های دیگر با چندین هزار بیمه شده تمامی کشور تحت تاثیر قرار گرفته است حال اگر برای ٤٢ میلیون نفر مشکلی ایجاد شود، متاسفانه تبعات غیرقابل قبولی برای جامعه به وجود می آید.

وی با اشاره به بررسی مسئله بدهی دولت به تامین اجتماعی ادامه داد: با توجه به مصوبه برنامه ششم توسعه دولت باید در طی ٥ سال بدهی خود را پرداخت کند که امیدواریم با کمک مجلس و دولت و پرداخت بدهی ها مشکلات این سازمان کاهش یابد.

همتی با اشاره به بررسی موضوع جدایی منابع صندوق سلامت (درمان) تامین اجتماعی طبق مصوبه مجلس، گفت: خوشبختانه این مصوبه اجرایی شده است، یعنی ٩ بیست و هفتم حق سلامت و درمان کارگران و حتی بیش از این مبلغ به این صندوق واریز می شود؛ البته ٩ بیست و هفتم اعتباری معادل ١٧ هزار میلیارد تومان را ایجاد می کند، اما هزینه درمان کارگران حدود ١٩ هزار میلیارد تومان است.

40

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها