عضو شورای شهر خطاب به بنیاد شهید: تعریف هایتان را عوض کنید/ آتش نشانان پلاسکو، شهید هستند!

پس از این که نماینده مجلس از عدم اطلاق شهید به آتش نشانان جان باخته حادثه پلاسکو خبر داد عضو شورای شهر تهران با تاکید بر پیگیری این موضوع خواستار باز تعریف کلمه شهید شد.

عضو شورای شهر خطاب به بنیاد شهید: تعریف هایتان را عوض کنید/ آتش نشانان پلاسکو، شهید هستند!

زهرا نژاد بهرام عضو شورای شهر تهران در گفتگو با خبر فوری در خصوص عدم اطلاق عنوان شهید به آتش نشان ان حادثه پلاسکو گفت: ما نیاز به باز تعریف تعاریف در عنوان شهید داریم.

وی ادامه داد: این تعاریف باید تغییر کند زیرا این آتش نشانان برای خدمت به خلق و مردم جان خود را از دست داده اند دقیقا شبیه همان رزمندگانی که در جبهه های جنگ شهید شده اند.

عضو شورای شهر تهران در خصوص اهمیت اطلاق عنوان شهید به آتش نشانان جان باخته در حادثه پلاسکو گفت: اگر بعد مادی این عنوان را کنار بگذاریم مفهوم شهادت و مقام معنوی که این کلمه برای جان باختگان و حتی بازماندگان و خانواده های آنها دارد بسیار بالا است.

زهرا نژاد بهرام در خصوص چگونگی پیگیری این موضوع از سوی شورای شهر اظهار کرد: شورا شهر تهران حتما این موضوع را از طریق مکاتبه با شهرداری و بنیاد شهید پیگیری خواهد کرد که علت این تصمیم چیست و چه تعاریفی بنیاد شهید برای این موضوع ارائه کرده است.

عضو شورای شهر در خصوص احتمال برخورد سیاسی با این موضوع بیان کرد: اصلا برخورد سیاسی در این خصوص وجود ندارد فقط بحث تعاریف و دستور العمل ها در بنیاد شهید است که طبق آن تعاریف کسی که در جبهه کشته می شوند شهید محسوب می شود درحالی که باید این تعاریف کاملا توسط مراجع تقلید و افرادی که در این زمینه صاحب نظر هستند باز تعریف شود.

وی در نهایت با تاکید به پیگیری شورای شهر تهران در خصوص این موضوع گفت: در صورت نیاز از طریق آقای نجفی و حضور ایشان در هیئت دولت این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

قبلا پروانه مافی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفته بود: بنیاد شهید زیر بار اطلاق عنوان شهید به آتش نشانان نمی‌رود.

نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه برای اطلاق عنوان شهید به آتش نشانان باید تغییرات و اصلاحاتی در آیین نامه و قوانین مربوط به شرایط احراز عنوان شهید انجام شود، تصریح کرده بود: فراکسیون ایثارگران مجلس می تواند به این موضوع ورود و طرحی را تهیه و به صحن علنی ارائه کند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها