مخالفت عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصمیم جدید حجت الاسلام رئیسی / نیازی به بانک جدید نداریم

در پی انتشار اخباری از تصمیم آستان قدس رضوی برای تاسیس بانکی جدید ، برخی کارشناسان و فعالان اقتصادی واکنش نشان داده و از این اقدام انتقاد کردند.

مخالفت عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تصمیم جدید حجت الاسلام رئیسی / نیازی به بانک جدید نداریم

یکی از این منتقدان حجت الالسلام والمسلمین مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی است که در خصوص این اقدام با صراحت اعلام کرد: ما نیاز به بانک جدید نداریم.


حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم استاد دانشگاه امام صادق(ع) در گفت و گو با خبرنگار خبر فوری در خصوص نیاز به تاسیس و راه اندازی بانک جدید در کشور گفت: همین حالا هم شبکه بانکی فعلی برای منابعِ نقدینگی موجود کشور زیاد بوده و باید برخی بانک های کشور را با هم ادغام کنیم، چه رسد به اینکه یک بانک دیگر هم پدید بیاید و تعدادی شعب در سراسر کشور داشته باشد.

وی با اشاره به هزینه های هنگفت تاسیس و راه اندازی بانک گفت: هزینۀ ایجاد بانک عبارتست از هزینۀ خرید یا اجاره بنگاه‌ها، هزینۀ جاری پرسنلی بانک، هزینه های تجهیز و .... اینها هزینه‌های گزافی است، نباید منابع نقدینگی بانکها تبدیل شود به این هزینه‌های ثابت یا جاری، بلکه این نقدینگی باید توانایی پرداخت تسهیلات بانک ها را تقویت کند .

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر توان تسهیلات دهی بانک ها تقویت شود به نفع نظام بانکی بوده و کارآمدی شبکه بانکی را بالا می‌برد. از این رو ما می‌توانیم نقدینگی کشور را با تعداد کمتری از بانک و شعب مدیریت و ساماندهی کنیم و از طرف دیگر نظارت بر شبکه بانکی قوی تر شده و از بروز بحران هایی که با آن مواجه شدیم پیشگیری می شود. پس قطعا باید بگوی نیازی نیست باز هم شاهد تعداد بیشتری بانک و شعب بانکی باشیم.

وی در ادامه این گفت و گو با تاکید بر اولویت منافع کشور بر منافع بخشی و شخصی گفت: نظام بانکی ما و مدیران نظام بانکی ما می‌بایست منافع ملی را و منافع کلان نظام را بر منافع بخشی و شخصی خودشان اولویت دهند.
مصباحی مقدم تصریح کرد: منافع ملی نظام، در حال حاضر در اثر عملکرد ناقص نظام بانکی و بهم ریختگی که در شبکه بانکی کشور پدید آمده دچار خطرهای بزرگی شده است و ما را به بحران نزدیک کرده است. بنابراین رعایت مصالح ملی باید همواره اولویت اصلی مدیران نظام بانکی باشد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • هادی
    0

    معلومه مخالفت میکنن اگه یک بانک واقعا بدون ربا شروع به فعالیت کنه کل بانکداری اسلامی زیر سوال میره وگرنه وقتی اینهمه بانک هست و کسی مخالفت نکرد الان نوبت مخالفتشون شده؟ خیلیم قشنگ میخوان سرمایه استانم بیارن گشت صحنه بانک داری ک بیشتر ربا خوری کنن میگن ک بیاد تسهیلات دهی رو تقویت کنه!!! ک مثلا بانک ملت وام 24% بده به ما و 0% ب مدیرشون

  • رامین
    0

    بایدم مخالف باشن چون دستشون رو میشه رایسی خیر خواه ملته میخواد بانک تاسیس بکنه ک ملت اگاه بشن ولی این مفت خورا عمرا بذارن

  • سپرده گذارگرفتار
    0

    پول مردم بی گناه(سپرده گذاران بدبخت)که دستتونه بریدباشون 10تابانک دیگه بزنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها