ایرانی ها سالانه چقدر فست فود می خورند؟ / به جای فست فود چی باید بخوریم؟

متخصص طب سنتی: مردم ایران سالانه ۱۶ هزار میلیارد تومان فست فود می‌خورند در حالی که غذاهای سنتی سالم و کم هزینه ایرانی بسیار زیاد است.

ایرانی ها سالانه چقدر فست فود می خورند؟ / به جای فست فود چی باید بخوریم؟

ایرانی ها سالانه 16 هزار میلیارد تومان فست فود می خورنددکتر ابراهیم ایران دوست در حاشیه دومین همایش تغذیه سالم افزود: مواد نگهدارنده غذاهای آماده سبب بیماری در بدن می شود و به مردم توصیه می کنیم از خوردن گوشت گوساله و گاو نیز به دلیل طبع سرد آن خودداری کنند.

وی گفت: در دستورات اسلام تأکید شده است که شیر گاو دوا و گوشتش موجب بیماری است و به همین علت در قدیم گوشت گاو هرگز مصرف نمی شد.

ایران دوست با بیان اینکه خانواده ها این روزها به جای دادن نخودچی و کشمش به فرزندان که غنی از گلوگز و کلیسم است به آنها پفک یا چیپس می دهند که باعث می شود ضریب هوشی کودکان نسل جدید پایین بیاید.

وی تأکید کرد: خانواده ها صبح ها به علت تسریع در رسیدن به محل کار صبحانه صرف نمی کنند و بچه ها بدون خوردن صبحانه به مدرسه می روند و این عواقب بدی برای نسل آینده جامعه ما دارد.

این متخصص تغذیه نان های سبوس دار، کره، خامه و عسل و خرما و گردو و پنیر را از بهترین مواد غذایی برای صبحانه عنوان کرد.
ایران دوست تصریح کرد: با تغییر فرهنگ تغذیه ایرانی و الگو پذیری از تغذیه غربی غذاهای ما پر از رطوبت و سردی شده است که با زیست بوم جغرافیای ایران متناسب نیست.
وی افزود: خانواده های ایرانی در قدیم بیشتر آبگوشت می خوردند که این غذا علاوه بر طبع گرم حاوی پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن است در حالی که هم اکنون مردم ما به خوردن برنج و فست فود روی آوردند که هر دو طبع سردی دارند و بدن را دچار رخوت و سستی می کنند و به علت نشاسته بالا سبب چاقی، قند و دیابت می شوند.
این متخصص تغذیه تأکید کرد: متأسفانه بیشتر خانم ها به علت اشتغال در خارج از منزل وقتی برای طبخ غذاهای سنتی از جمله آبگوشت و آش را ندارند و به تهیه غذاهای آماده روی می آورند که خود و فرزندانشان با خوردن این غذاها دچار بیماری های معده و روده خواهند شد.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها