معاون استاندار هرمزگان: هرمزگان ۶۵ هزار بی‌سواد دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: براساس آمارهای رسمی، ۶۵ هزار نفر از جمعیت ۱۰ تا ۴۹ ساله در هرمزگان بی‌سواد هستند.

معاون استاندار هرمزگان: هرمزگان ۶۵ هزار بی‌سواد دارد

بهروز اکرمی عصر امروز در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی استان هرمزگان با بیان اینکه در حوزه معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان فعالیت‌های خوبی انجام شده است، عنوان کرد: با این وجود هنوز نیاز به فعالیت‌های بیشتری در این حوزه داریم و باید از مرحله عقد تفاهم‌نامه به اجرای آن برسیم و با تلاش مضاعف تفاهم‌نامه‌های منعقد شده طی شش ماه آینده اجرایی شود.

وی با اشاره به رتبه‌بندی مناطق آموزش و پرورش در جذب و تحت پوشش قرار دادن حجم ابلاغی از سوی معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش هرمزگان، افزود: مناطقی که جذب کمتری دارند، شرایط آنها بررسی و رسیدگی شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با تاکید بر اینکه جلسات شورای پشتیبانی سوادآموزی باید راهبردی و اجرایی باشد، اظهار داشت: معاونت سواد آموزی آموزش و پرورش هرمزگان ضمن تعیین سازوکار معرفی روستای باسواد، آن را اعلام تا در مراسمی از دهیار و شورای اسلامی آن روستا تقدیر و تشکر شود.

اکرمی با بیان اینکه براساس آمارهای رسمی، 65 هزار نفر از جمعیت 10 تا 49 ساله در هرمزگان بی‌سواد هستند، تصریح کرد: در سال جاری موظفی استان هرمزگان ارائه برنامه‌های سواد آموزی به هشت هزار نفر است که باید تا پایان سال این امر محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و 875 نفر از بی‌سوادان هرمزگان زیر پوشش آموزش‌های سواد آموزی قرار گرفته اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان از تمامی نهادها، سازمان‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی و به‌ویژه بسیج و صداوسیما خواست به سوادآموزی در استان هرمزگان کمک کنند.

اکرمی اضافه کرد: دهیاری‌ها و شوراهایی که موفق شوند در روستاهایشان بی‌سوادی را به صفر برسانند و یا به نحو چشمگیری کاهش دهند، مورد قدردانی قرار می‌گیرند.

وی گفت: فرمانداران نیز باید نظارت ویژه بر امر سوادآموزی داشته باشند و هر سه ماه یکبار عملکرد فرمانداران، بخشداران و دهیاران در زمینه سوادآموزی ارزیابی می‌شود.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها