خبر خوش ، آغاز تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آرمان

موسسه ملل از امروز (12 مهر) تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومان تعاونی منحل شده آرمان ( وحدت ) را در دستور کار قرار می‌دهد.

خبر خوش ، آغاز تعیین تکلیف سپرده‌گذاران آرمان

تعاونی اعتبار آرمان (وحدت) یکی از سه تعاونی بزرگ باقیمانده در بازار غیرمتشکل پولی بود که بانک مرکزی در راستای ساماندهی موسسات غیرمجاز، مسئولیت دارایی‌ها و بدهی‌ها و تعهدات آن را به موسسه اعتباری ملل واگذار کرد.

در حدود دو ماه اقداماتی از جمله بازرسی شعب تعاونی، کنترل و شناسایی اسنادی که به نام تعاونی وحدت بود، کارشناسی املاک، افتتاح حساب برای واریز حقوق کارکنان و ... در رابطه با این تعاونی انجام و در نهایت تصمیم بر این شد که از امروز تا اول آبان ماه سپرده‌گذاران تا سقف سه میلیون تومان این تعاونی تعیین تکلیف شوند.
بر این اساس از امروز (چهارشنبه) سپرده‌گذاران مشمول می‌توانند با اصل و تصویر شناسنامه، اصل و تصویر کارت ملی و همچنین اصل دفترچه حساب یا گواهی سپرده به شعب افتتاح کننده حساب در تعاونی منحل شده وحدت مراجعه و وضع حساب خود را مشخص کنند.
اگر سپرده‌گذاران در شعبه‌ای افتتاح حساب کرده‌اند که اکنون در سایر شعب ادغام شده باشد می‌توانند به نزدیک‌ترین شعبه تعاونی اعتبار منحل شده وحدت مراجعه کنند.
برای تعیین تکلیف حساب‌ها قرار است همه مبلغی که در حساب سپرده‌گذاران آرمان تا 31 فروردین 1396 وجود دارد - اعم از اصل و سود - به طور کامل پرداخت شود.
سپرده‌گذاران در زمان مراجعه به شعب آرمان، مدارک خود را تحویل می دهند و برای آنها در موسسه ملل افتتاح حساب می‌شود.
به فاصله چند روز مبلغ سپرده‌ در آرمان تا سقف سه میلیون تومان و به طور کامل در حساب جدید قرار
می گیرد و صاحبان آنها می‌توانند از طریق کارت شتابی که برایشان صادر شده است ، وجوه خود را دریافت کنند یا اجازه دهند در حساب موسسه ملل باقی بماند.
اما پرداخت مبالغ بالاتر از سه میلیون تومان باید با کسب مجوزهای لازم از مقامات ذیصلاح از جمله بانک مرکزی و قوه قضاییه انجام شود که هنوز زمان آن مشخص نیست.
طبق اعلام رئیس کل بانک مرکزی، در واگذاری موسسات غیرمجاز، بانک ها و موسساتی که انجام تعهد آنها را بر عهده گرفته‌اند هیچ گونه مسئولیتی در قبال کسری منابع آنها ندارند و در صورتی که بعد از ارزیابی دارایی و بدهی آنها کسری وجود داشته باشد باید مدیران و سهامداران این موسسات منحل شده آن را تامین مالی کنند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها