در گفت و گو با خبر فوری مطرح شد

نقوی‎حسینی: تغییر نظام سیاسی تنها چاره کار نیست/ باید به فکر راه‎حل دیگری باشیم

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای قانون روش‌های مختلفی در کشورمان وجود دارد از این رو تنها فکر کردن به تغییر نظام سیاسی چاره کار نیست.

نقوی‎حسینی: تغییر نظام سیاسی تنها چاره کار نیست/ باید به فکر راه‎حل دیگری باشیم

سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت وگو با خبرنگار سیاسی سایت خبر فوری درباره احتمال ارائه نامه از سوی جمعی از نمایندگان مجلس به مقام معظم رهبری برای تغییر در نظام سیاسی کشورمان و بازنگری در قانون اساسی اظهار کرد: موضوع تغییر در نظام سیاسی کشورمان از ریاستی به پارلمانی از جمله مواردی است که در سال‎های اخیر بارها از سوی فعالین سیاسی و حقوقی کشورمان از جمله نمایندگان مجلس مطرح شده ولی به دلیل وسعت این بحث ما هنوز نتوانستیم به یک جمع‎بندی جامع و کامل در این راستا دست پیدا کنیم.

وی تاکید کرد: بنده براین باورم که دوستانمان در مجلس شورای اسلامی قبل از ارائه درخواست و نامه خود به مقام معظم رهبری و هر اقدام دیگری به منظور بازنگری در قانون اساسی و تغییر نظام سیاسی بهتر است در ابتدا با تشکیل یک کارگروه مطالعاتی در این حوزه وارد عمل شوند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آنچه امروز برخی از نمایندگان مجلس در جهت تغییر نظام سیاسی کشور از ریاستی به پارلمانی درنظر دارند به منظور اجرای قانون در کشور و نظارت مجلس به عنوان قوه‎مقننه براین امر است ازاین رو ما شاهد بودیم که در ادوار مختلف مجلس بحث تغییر در نظام سیاسی کشورمان مطرح شده است.

نقوی حسینی خاطرنشان کرد: بنده پیرامون اینکه تغییر نظام سیاسی کشورمان از ریاستی به پارلمانی چقدر بر اجرای قانون در کشورمان تاثیرگذار خواهد بود اطلاع کامل و جامعی ندارم اما بدون شک این نکته باید برای متقاضیان این تغییر مدنظر قرار گیرد که آیا تغییر نظام سیاسی مشکلات فعلی کشور را از نظر اجرای قانون حل خواهد کرد یا خیر لذا انجام یک مطالعه و آسیب‎شناسی دقیق در این حیطه امری ضروری است و نمی‎توان از آن غافل شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم باتوجه به طرح مجدد و چندباره تغییر نظام سیاسی کشورمان این بار راهکار و نتیجه مطلوبی و البته قطعی در این راستا اتخاذ شود و پرونده این موضوع برای همیشه بسته شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس اظهار کرد: البته بنده براین باور هستم که برای اجرای دقیق قانون در کشورمان روش‎های مختلفی وجود دارد که تغییر نظام سیاسی یکی از موارد مربوط به آن است و البته تنها چاره کار نیز محسوب نمی‎شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها