تابش در گفت و گو با خبر فوري:

تغيير نظام سياسي كشور نيازمند موافقت رهبری است/بدون مطالعه نمی توان کاری کرد

نماينده مردم يزد در مجلس شوراي تغيير نظام سياسي كشور از رياستي به پارلماني را نيازمند بررسي و مطالعه دقيق دانست.

تغيير نظام سياسي كشور نيازمند موافقت رهبری است/بدون مطالعه نمی توان کاری کرد

محمدرضا تابش نماينده مردم يزد در مجلس شوراي اسلامي در گفت و گو با خبرنگار سياسي سايت خبرفوري درباره احتمال ارائه پيشنهاد برخي از نمايندگان به مقام معظم رهبري براي تغيير نظام سياسي كشور اظهار كرد: تغيير نظام سياسي كشور از موضوعات مهمي بوده است كه در طي چند سال اخير و به خصوص بعد از بيانات مقام معظم رهبري در سال ٩٠ از سوي اصحاب عگسياست مطرح شده و مباحث مختلفی درباره آن ارائه شده است اما تاكنون نتيجه نهايي در باب اين موضوع مشخص نشده است.

وي افزود: بدون شك براي تغيير رويه اداره يك كشور از يك نظام سياسي به يك رويكرد ديگر كارهاي مطالعاتي دقيقي بايد صورت گيرد از اين رو به طورحتم تنها با استناد به يك يا چند اظهارنظر نمي توان درباره اين موضوع صحبت كرد.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایط فعلی اداره کشور از منظر بنده ایرادات و اشکالاتی وجود دارد چرا که ما شاهدیم علی رغم تلاش دولت ها نقاط ضعف بسیاری در اجرای قوانین مصوبی مجلس وجود دارد که این روند بدون شک در نظام پارلمانی به دلیل نظارت بیشتر مجلس بر اجرای قوانین کاهش پیدا می کند اما بازهم تنها با استناد به این موارد نمی توان در جهت تغییر نظام سیاسی وارد عمل شد.

عضو فراکسیون امید مجلس درباره گمانه زنی نمایندگان مجلس برای تغییر نظام سیاسی کشور گفت: بدون شک باتوجه به تماس و رفت و آمد نمایندگان مجلس با مردم آنچه امروز از سوی طیفی از آنها پیرامون تغییر نظام سیاسی کشور مطرح شده برآمده از مطالبات مردم بوده است.

تابش خاطرنشان کرد: برای تغییر در نظام سیاسی کشور ما باید در قانون اساسی نیز بازنگری را انجام و تغییراتی را ارائه دهیم روندی که بدون شک زمانبر و طولانی است از این رو باید با اتخاذ یک رویکرد مبتنی بر مطالعات دقیق اقدامات لازم را در این راستا در صورت موافقت رهبری انجام دهیم.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها