بارگیری فرآورده‌های نفتی از ایران به مقصد کردستان عراق ممنوع شد

سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران در بخشنامه‌ای اعلام کرد: «با توجه به تحولات اخیر منطقه»، تا اطلاع ثانوی هرگونه بارگیری فرآورده‌های نفتی شرکت‌های ایران از منطقه کردستان عراق یا به آن منطقه ممنوع است.

بارگیری فرآورده‌های نفتی از ایران به مقصد کردستان عراق ممنوع شد

به گزارش خبر فوری به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ در این بخشنامه آمده است: «با توجه به تحولات اخیر منطقه و اعلام مدیر کل امور مرزی و پدافند غیر عامل وزارت کشور مقتضی است به شرکت‌های حمل اعلام شود تا اطلاع ثانوی از بارگیری و حمل فرآورده‌های سوختی به منطقه کردستان عراق خودداری به عمل آید.»

براساس بخشنامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایران، هرگونه عواقب اقدام در این زمینه متوجه شرکت مربوطه خواهد بود. این محدودیت در پی برگزاری همه پرسی تجزیه طلبانه در منطقه کردستان عراق اعمال شده است.

یکی از اقلام اصلی صادراتی ایران به منطقه کردستان عراق نفت گاز است و براساس آمارهای شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، سال گذشته، 110 میلیون لیتر نفتگاز از ایران به منطقه کردستان عراق صادر شده است.

ایران یکی از صادرکنندگان اصلی فراورده‌های نفتی به امنطقه کردستان عراق است و حجم مبادلات این دو، سالانه بیش از ۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها