دخل و خرج نهاد ریاست جمهوری در دوره احمدی نژاد و روحانی

مخارج دولت و آنچه در نهاد ریاست‌جمهوری دوره محمود احمدی‌نژاد رخ داده بود با انتقادهای بسیاری مواجه شده بود اما حالا دولت دوازدهم مخارج را کمتر هم کرده است.

دخل و خرج نهاد ریاست جمهوری در دوره احمدی نژاد و روحانی

معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری با انتشار گزارش عملکرد این معاونت در دولت یازدهم اعلام کرد: بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در سال ٩٥ کمتر از سال ٩١ بوده است. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری اعلام کرد که در دولت یازدهم، بودجه مصرفی نهاد از رقم ٣٨٥ میلیارد تومان در سال ١٣٩١ به ٣٧٠ میلیارد تومان در سال ١٣٩٥ تقلیل داده شد و این در حالی است که براساس روال متعارف، باید به ٦٨٢ میلیارد تومان افزایش می‌یافت.

در گزارش عملکرد معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری، تصریح شده است که با اعمال نگاه پیشگیرانه در هرزروی منابع و تاکید بر استفاده بهینه از آن و اصلاح روند بودجه مصرفی نهاد، در حقیقت در این بخش طی دوره ٤ ساله دولت یازدهم، سالانه عملا ٣١٢ میلیارد تومان صرفه‌جویی شده است.

براساس این گزارش عملکرد، هزینه‌کرد انجام امور خدماتی (در قالب شرکت)، از ٤٢ میلیارد تومان در سال ١٣٩٢ به ٣٤ میلیارد تومان در سال ١٣٩٦ تقلیل یافته در حالی که انتظار می‌رفت به بیش از ١٠٠ میلیارد تومان افزایش یابد. در چارچوب این اقدام نیز سالانه ٦٦ میلیارد تومان از هزینه‌های نهاد کاسته شده است. اما نیروی انسانی نهاد ریاست‌جمهوری در زمانی که دولت محمود احمدی‌نژاد به پایان رسیده بود یک موضوع دیگر مورد بحث و حاشیه بود. نهاد ریاست‌جمهوری اما در این مورد هم می‌گوید سیاست کاهش را دنبال کرده است.

معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری در بخش دیگری از گزارش عملکرد چهار ساله خود در دولت یازدهم، به تعدیل حدود ١٤٠٠ نفر نیروی انسانی مازاد بر نیاز، افزایش قابل توجه پایه حقوق کارکنان (فارغ از افزایشات سنواتی) با وجود کاهش حدودا ٥٠ درصدی بودجه مصرفی، افزایش کمی و کیفی امور رفاهی و درمانی کارکنان به حدودا دو برابر، گسترش همه‌جانبه اتوماسیون و دبیرخانه الکترونیک با بهره‌مندی از سازوکارهای مختلف و جایگزین کردن تشریفات استعلام و مناقصه به جای ترک تشریفات مناقصه، پرداخته و آثار این اقدامات را بر استفاده بهینه از منابع تشریح کرده است.

در این گزارش آمده است: متمرکز کردن سرویس پذیرایی (اعم از هیات‌های رسمی) در باشگاه نهاد به جای پیمانکارهای خصوصی و کاهش قیمت هر پرس غذا (منوی باز) از ٣٢٠ هزار تومان در سال ١٣٩١ به ٦٠ هزار تومان در سال ١٣٩٦، تقویت نظام امانی کاری (با توجه به ضرورت به‌کارگیری نیروهای نهاد در کارهای اجرایی) و حذف پیمانکارهای جزء و بزرگ و صرفه‌جویی سالانه ده‌ها میلیارد تومان در این زمینه، تغییر روش در تامین کمک هزینه‌های رفاهی از سبد کالا به پرداخت سرانه و ممانعت از استفاده‌های سوء و محدود کردن پرداخت‌های صندوق قرض‌الحسنه به کارکنان نهاد و نتیجتا پرداخت حدود ٥٢٠٠ مورد وام طی ٤ سال، از دیگر اقدامات معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری ذکر شده است. همچنین در این گزارش تصریح شده است: معاونت پشتیبانی و تحول اداری نهاد ریاست‌جمهوری همچنین در عین تداوم اقدامات گسترده خود برای اصلاح روند بودجه مصرفی نهاد و استفاده بهینه از این منابع، در این دوره زمانی موفق شده است بیمه معوقه حدود ٨٠٠ نفر از کارکنان با سوابق خدمتی تا ١٢ سال را پرداخت کند .

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها