تاثیر منگنز بیش از حد در هوا و بهره هوشی کودکان

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد که قرار گرفتن بیش از حد در معرض منگنز در هوا می تواند تاثیر منفی روی رشد سیستم عصبی داشته باشد و موجب کاهش بهره هوشی کودکان شود.

تاثیر منگنز بیش از حد در هوا و بهره هوشی کودکان

به گزارش خبر فوری ، ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی مدیکال نیوز تودی، منگنز یک ماده معدنی ضروری است که برای تکامل و رشد مغز حیاتی است اما محققان دانشگاه سینسیناتی آمریکا هشدار دادند که قرار گرفتن بیش از حد در معرض هوایی که حاوی این آلاینده باشد، می تواند خطرناک باشد.
ساخت فولاد و سایر آلیاژها، باتری، کود و سرامیک از جمله کاربردهای اصلی منگنز است.
محققان در راستای بررسی های جدید به مطالعات قبلی استناد کردند که نشان می دهد قرار گرفتن زیاد در معرض منگنز هوا با ابتلا به تغییرات عصبی شبه پارکینسون ارتباط دارد و زندگی در مناطقی هم که سطح این فلز در هوای آن بیش از حد باشد، با ابتلا به اختلالات عصبی به ویژه در مردان بالای 50 سال ارتباط دارد.
این محققان همچنین به طور خاص درباره خطر فراروی کودکان و نوجوانان و آسیب های ناشی از قرار گرفتن در معرض منگنز بیش از حد هوا بر یادگیری و رفتار آنها هشدار دادند.
محققان دانشگاه سینسیناتی در این مطالعه همچنین نمونه های خون و موی 106 کودک 7 تا 9 ساله را در شهر لیورپول و جوامع اطراف ان واقع در ایالت اوهایوی امریکا بررسی کردند.
لیورپول شهری است که از 10 سال قبل سطح منگنز هوا در آن از حد مجاز بیشتر است.
نتیجه بررسی ها نشان داد که وجود منگنز افزایش یافته در نمونه های مو با کاهش قابل توجه بهره هوشی در کودکان ارتباط داشت.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها