قهرمان کشتی آزاد در بیمارستان بستری شد

پهلوان «عباس زندی» از قهرمانان کشتی آزاد ایران و جهان به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شد.

قهرمان کشتی آزاد در بیمارستان بستری شد

به گزارش خبر فوری ؛ این کشتی گیر نامدار ایران که سابقه سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد ایران را دارد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان جم بستری است.
پهلوان «عباس زندی»، آخرین بازمانده از نسل پهلوانان قدیمی و اساطیری ایران در دهه های 20 و 30 هجری شمسی همچون پهلوانان مصطفی طوسی، ابوالقاسم سخدری، حاج عبدالحسین فیلی (فعلی)، یعقوبعلی شورورزی، احمد وفادار (پهلوان وفا)، جهان پهلوان غلامرضا تختی، عباس گلمکانی، ناصر محمدی، حسین نوری، علی غفاری، نبی سروری، عبدالله مجتبوی و ... است که همگی دارفانی را وداع گفته اند.
عباس زندی که متولد سال 1310 در محله «سنگلج» از محله های بسیار قدیمی تهران است، در حال حاضر 86 سال سن دارد.
پهلوان زندی از سال های دور، به داشتن منش و صفات پهلوانی از جمله اخلاص، تواضع و فروتنی، سلامت اخلاقی و ... شهره عام و خاص بوده و همواره خود را زمین خورده و خاک پای مردم می داند.
او همیشه از مصاحبه کردن با رسانه ها و گفت و گو درباره سوابق قهرمانی و پهلوانی خود طفره رفته و برخلاف خیلی ها، از تعریف و تمجید کردن از خود بیزار است و برای همین اغلب در مراسم و جلسات مختلف حضور نمی یابد.
پهلوان عباس زندی، ورزش کشتی را در سن 14 سالگی در باشگاه «ببر» در میدان منیریه تهران و زیرنظر مرحوم «حسن سعدیان» و مرحوم حاج عبدالحسین فیلی (فعلی) آغاز کرد و در 17سالگی به عضویت تیم ملی کشتی آزاد ایران اعزامی به بازی های المپیک 1948 لندن درآمد و از این نظر (داشتن سن کم)، جزو کشتی گیران استثنایی دنیا به حساب می آید و یکی از بازماندگان نخستین حضور ایران در بازی های المپیک (1948) است.
وی در نخستین حضور بین المللی خود، در بازی های المپیک 1948 لندن به مقام پنجم رسید و در سن 18 سالگی نیز به مقام پهلوانی پایتخت و ایران رسید که این نیز از موارد استثنایی پهلوان عباس زندی است.
عباس زندی از جمله نوادر کشتی ایران است که تجربه حضور در سه دوره پی در پی بازی های المپیک 1948 لندن، 1952 هلسینکی و 1956 ملبورن را دارد.
او به همراه مرحوم «جهانبخت توفیق»، نخستین مدال طلای تاریخ کشتی ایران را از مسابقه های کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 1954 در توکیو ژاپن به ارمغان آورد.
عباس زندی ضمن در اختیار داشتن مدال های طلای قهرمانی جهان در سال های 1954 توکیو ژاپن و 1955 ورشو لهستان و مدال طلای بازی های آسیایی 1958 توکیو، همچنین مدال طلای مسابقه های قهرمانی ارتش های جهان در سال 1961 در شهر استانبول ترکیه و در سن بازنشستگی خود از دنیای قهرمانی بدست آورد و بلافاصله پس از آن به جرگه مربیان تیم ملی کشتی آزاد ایران پیوست.
وی در پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی جهان در سال 1962 در شهر تولیدو آمریکا، یکی از مربیان تیم ملی ایران بود.
پهلوان عباس زندی همچنین در بازی های المپیک 1964 توکیو و 1968 مکزیکوسیتی، سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد ایران را برعهده داشت.

31

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها