هشدار دانشمندان درباره «اَبَر مالاریا» در جنوب شرقی آسیا

دانشمندان درباره گسترش سریع نوع خاصی از بیماری مالاریا در جنوب شرقی آسیا هشدار داده اند که داروهای فعلی روی آن هیچ تاثیری ندارد.

هشدار دانشمندان درباره «اَبَر مالاریا» در جنوب شرقی آسیا

به گزارش خبر فوری و به نقل از دیجیاتو، این بیمای که «ابر مالاریا» نام گرفته اولین بار در کامبوج دیده شد اما به سرعت به کشورهای دیگری از جمله تایلند، لائوس و ویتنام گسترش یافت.

پروفسور «آرجن دوندراپ» رئیس تیم تحقیقاتی «آکسفورد تروپیکال» از احتمال گسترش این بیماری به دیگر نقاط جهان بویژه آفریقا ابزار نگرانی کرده است.

هرساله حدود 212 میلیون نفر به مالاریا مبتلا می شوند. این بیماری که یکی از دلایل اصلی مرگ و میر کودکان است، از طریق انگل بوجود آمده و توسط پشه های خونخوار منتقل می شود. اولین گزینه درمانی مالاریا،مصرف داروهای «artemisinin» و « piperaquine» است اما ظاهرا انگل مالاریا نسبت به این داروها مقاوم شده است.

پروفسور دوندراپ تاکید می کند که در ویتنام 30 درصد و در کامبوج 60 درصد درمان ها بی اثر بوده اند. مقاومت این انگل در آفریقا که 92 درصد کل موارد ابتلا به مالاریا در آن رخ می دهد، فاجعه بار خواهد بود.

هرساله حدود 700 هزار نفر بر اثر مقاوم شدن عوامل بیماری زایی جان خود را از دست می دهند و محققان هشدار داده اند در صورت ادامه این روند تا سال 2050، این تعداد به میلیون ها نفر خواهد رسید.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها