آیت‌الله دری نجف آبادی:

کارهایی که موجب وهن امام حسین (ع) در عزاداری‌ها باشد قطعا خلاف اخلاق و شرع است/ مداحان آب به آسیاب دشمن نریزند

قطعا هر کار، شیوه و رفتاری که با عزاداری سنتی و موازین شرعی و اخلاقی نامناسب باشد، قابل قبول نیست؛ باید عزاداری ها در چارچوب موازین شرعی، اخلاقی و قانونی باشد.

کارهایی که موجب وهن امام حسین (ع) در عزاداری‌ها باشد قطعا خلاف اخلاق و شرع است/ مداحان آب به آسیاب دشمن نریزند

به گزارش خبر فوری به نقل از جماران، عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه «باید در عزاداری‌ها مصالح و وحدت امت اسلامی در نظر گرفته شود»، گفت: منبری‌ها و مداحان حرفی نزنند که دشمنان سوء استفاده کنند.

آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار جماران، درباره بهترین روش تبلیغ قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: در مسأله عزاداری امام حسین (ع) چند هدف عمده باید مورد نظر قرار گیرد و هر اقدامی در جهت تحقق این اهداف باشد؛ احیای امر به معروف و نهی از منکر، تعظیم شعائر اسلامی، احیای امر دین و توسل همه‌جانبه به ساحت مقدس اهل بیت (علیهم السلام) همه برای این است که معرفت، بصیرت، عشق و ایمان ما کامل شود و شرط موفقیت هم اخلاص است.

عضو هیأت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه «همه برنامه‌ها باید این اهداف را تأمین کند»، افزود: کارهای خرافی، کارهایی که موجب وهن مذهب، مکتب امام حسین و ائمه معصومین (علیهم السلام) و وهن انقلاب اسلامی و امام راحل (س) باشد قطعا خلاف اخلاق و شرع است و اگر درست هم باشد مصلحت نیست. بنابر این باید مصالح و وحدت امت اسلامی در نظر گرفته شود و مثل تسنن آمریکایی قطعا باید با تشیع انگلیسی نیز مقابله شود.

آیت‌الله دری نجف آبادی درباره بیان مطالب غیرمستند در عزاداری امام حسین (ع) گفت: قطعا هر کار، شیوه و رفتاری که با عزاداری سنتی و موازین شرعی و اخلاقی نامناسب باشد، قابل قبول نیست؛ باید عزاداری‌ها در چارچوب موازین شرعی، اخلاقی و قانونی باشد و موجب تحقق اهداف فوق الذکر شود.

وی درباره نقش منبری‌ها و مداحان در حذف زوائد از عزاداری امام حسین (ع) تأکید کرد: نقش منبری‌ها و مداحان بسیار مهم است. آنها باید هرچه بیشتر روی بیانات خود امام حسین (ع) و اهل بیت تأکید کنند و آب به آسیاب دشمن نریزند و حرفی نزنند که دشمنان سوء استفاده کنند.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها