توضیحات بی سابقه وزیر ارتباطات درباره توئیتر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در گفتگویی رادیویی به توضیحاتی درباره فیلترینگ و شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر پرداخت.

توضیحات بی سابقه وزیر ارتباطات درباره توئیتر

به گزارش خبر فوری و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، در گفتگویی رادیویی به توضیحاتی درباره فیلترینگ و شبکه‌های اجتماعی از جمله توییتر پرداخت.

محمد جواد آذری جهرمی با اشاره به مفهوم فیلترینگ گفت:«مفهوم فیلتر این هست که سایتی یا شبکه‌ای اجازه فعالیت در قلمرو جمهوری اسلامی ایران را ندارد، مانند توییتر که در ایران نمی تواند فعالیت کند، اما قانونی نداریم که اجازه فعالیت یک ایرانی در توییتر را مسدود کرده باشد و دلیل اینکه دفتر مقام معظم رهبری یک اکانت در توییتر باز کرده این بوده که توییتر یک فضایی است که ایرانی‌ها به عنوان یک ابزار دیپلماسی عمومی از آن استفاده می‌کنند.»

او مسئله فیلتر توییتر را مرتبط با دو نهاد کار گروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه و دستور قضایی دانست و تشریح نمود به واسطه اتفاقاتی که در سال‌های گذشته در کشور رخ داد و دخالت توییتر در آن مسایل و همچنین موضع وزیر امور خارجه آمریکا در آن زمان، توییتر فیلتر شد اما وی معتقد است که در حال حاضر این موضوع با اجماع نهاد‌های مختلف قابل حل است.

جهرمی در خصوص اینکه خود از اینترنت بدون فیلتر استفاده می‌کند به بکارگیری برخی مسئولین و اساتید دانشگاه به‌همین شکل اشاره نمود و خاطر نشان کرد که درصدا و سیما نیز اینترنت بدون فیلتر در حال استفاده است.

جوانترین وزیر کشور توضیح داد که اصولا یک ساعت از زمان خود را برای رصد فضای مجازی می‌دهد و تلاش دارد که شخصاً با این حوزه در ارتباط باشد.

توضیحات بی سابقه وزیر ارتباطات درباره توئیتر

برای مثال او از طریق فعالیت خود در فضای مجازی متوجه مشکل خانم کارمند مخابرات استان آذربایجان شده و وظیفه خود دانسته تا عکس العمل نشان دهد.

حال باید دید حضور بیش از پیش وزیر ارتباطات در فضای مجازی و ایجاد ارتباط مستقیم او با جامعه تنها به ابتدای دوره وزارت او تخصیص می یابد یا جهرمی با آزادسازی شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ارتباط خود و مردم را بهبود بخشد.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها