کشف 360 میلیارد انواع کالای قاچاق درهرمزگان

جانشین فرمانده ناجا از کشف 360میلیارد ریال انواع کالای قاچاق با همکاری پلیس و گمرک طی هفته گذشته در استان خبر داد.

کشف 360 میلیارد انواع کالای قاچاق درهرمزگان

به گزارش خبر فوری به نقل از پایگاه خبری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، سردار"اسکندر مومنی" در حاشیه مراسم 31 شهریور در جمع خبرنگاران با تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان،بیان داشت:در پی اقدامات اطلاعاتی انجام شده و کنترل خودرویی ترانزیت در ایستگاه های ایست و بازرسی و محورهای مواصلاتی، ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی مستقر در یکی از محورهای خروجی استان هرمزگان، ابتدا چهار دستگاه تریلر حامل پارچه قاچاق را شناسایی و متوقف کردند.

وی افزود: پس هماهنگی با مقام قضائی و در بررسی دقیق تر سایر محموله های مرتبط نیز شناسایی که با همکاری گمرک شهیدرجایی و گمرک کیش در انبارها و محوطه منطقه آزاد تجاری کیش 19 کانتینر دیگر نیز شناسایی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در بازرسی از این 23 کانتینر انواع پارچه قاچاق به ارزش تقریبی 230 میلیارد ریال که در حال خروج از گمرک کیش به مقصد تهران بود توقیف شدند.

سردار مومنی تصریح کرد: قاچاقچیان با عنوان کردن پارچه ها تحت عنوان پی وی سی و چرم مصنوعی ، قصد فرار از پرداخت عوارض گمرکی داشتند که تا کنون در این رابطه سه تن از آنان دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند و تحقیقات کماکان پیرامون این موضوع ادامه دارد.

جانشین فرمانده ناجا اذعان داشت:همچنین مأموران انتظامی شهرستان پارسیان طی عملیاتی دیگر، یک فروند لنج باری را شناسایی و در بازرسی دقیق از آن سه تن پودر بدن سازی،دو میلیون و 800 هزار نخ سیگار ،107 هزار آمپول هورمونی بدن سازی، دو میلیون و 800 هزار عدد قرص و کپسول بدنسازی ،17 هزار و 300عددشربت ویتامین سی، هزار و 500 عددشربت های ویتامین بزرگ و 91 حلقه لاستیک قاچاق به ارزش 100 میلیارد ریال کشف کردند که در این رابطه پنج نفر از عوامل و عناصر قاچاق دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار مومنی تاکید کرد:ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی شهید میرزایی بندرعباس نیز طی دوعملیات جداگانه دیگر دو دستگاه کانتینر حامل لوستر و رول کاغذی پی وی سی به ارزش 30 میلیارد ریال شناسایی و توقیف کردند.

این مقام ارشد ناجا افزود:در مجموع طی هفته گذشته با تلاش همه جانبه پلیس استان هرمزگان 360 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق از نوع پارچه ، سیگار ، اقلام دارویی بدنسازی نیرو زا،لاستیک و رول کاغذی پی وی سی و لوستر قاچاق که عمدتا از طریق مبادی رسمی و قانونی وارد کشور شده بود کشف و 27 متهم نیز در این زمینه دستگیر شدند.

سردار مومنی با اشاره به اینکه در پنج ماهه اول امسال در کل کشور 14هزار میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شده است، گفت: در مجموع در کل کشفیات 32 درصد و پرونده های بالای 500 میلیون تومان نیز طی امسال 57 درصد افزایش داشته ایم که نشان از تمرکز نیروی انتظامی بر باندهای کلان قاچاق کالا و کار اطلاعاتی دارد.

وی با تاکید بر قاطعیت پلیس در مقابله با قاچاق، بیان کرد:در استان هرمزگان نیز کشفیات نسبت به سال گذشته افزایش داشته و حدود دو هزار میلیارد ریال از کشفیات کل کشور نیز مربوط به این استان است.

35

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها