بارزانی در خوابی عمیق؛ جدایی کردستان عراق به چه قیمتی؟

حشمت‎الله فلاحت‎پیشه/عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس

بارزانی در خوابی عمیق؛ جدایی کردستان عراق به چه قیمتی؟

این روزها موضوع جدایی استقلال کردستان عراق از حاکمیت این کشور به مسئله مهمی برای مقامات عراقی و حتی کشورهای همسایه آنها تبدیل شده و نگرانی‏‎های متعددی در این راستا در منطقه ایجاد شده است از این رو بدون شک دوستان و مقامات مسئول در اقلیم کردستان از جمله بارزانی رئیس اقلیم کردستان باید به خوبی بداند که ادامه این وضعیت به ضرر مردم کرد این منطقه خواهد بود.

مردم کرد عراق همواره در عرصه‎های مختلف حضور چشمگیری داشتند و حاکمیت این کشور نیز تمام سعی خود را به کار بسته است که بهترین شکل ممکن با آنها برخورد کند و سهیمه حضور آنها در عرصه اجرایی و مدیریتی این کشور را افزایش دهد از این رو آنچه امروز رهبرن کردستان عراق در جهت جدایی این اقلیم از خاک عراق گرفتند تصمیم نابجا و خارج از خردجمعی است و به طورحتم آینده خوبی هم نخواهد داشت.

امروز که عراق پس از مبارزه‎ای طاقت‎فرسا با داعش در مناطقی چون موصل به یک ثبات امنیتی دست پیدا کرده است بدون شک سردادن شعار جدایی کردستان از حاکمیت این کشور بویی جز تفرقه و ایجاد دودستگی در این کشور ندارد لذا به طورحتم باید تدابیر ویژه و مهمی برای این موضوع اتخاذ شود و مذاکرات لازم میان مقامات مربوطه صورت گیرد.

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق در شرایط فعلی باید به خوبی درک کند که حمایت برخی از کشورهای منطقه و جهان از جدایی کردها از حاکمیت عراق تنها در جهت برپایی اختلافی دیگر در خاک عراق است از این رو بهتر است به جای تن دادن به تصمیم دشمنان عراق در جهت انسجام و وحدت داخلی این کشور راهکارهای لازم را پیشنهاد دهد.

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که پس از سرنگونی حکومت صدام حسین و ایجاد ثبات و آرامش نسبی در عراق ما همواره شاهد بودیم که مقامات عراقی در جهت برپایی صلح و مساوات در میان اقلیت‏‎های این کشور تمامی سعی و تلاش خود را به کار بستند از این رو به خوبی مشخص است که بارزانی در جهت اتخاذ رویکردی چون جدایی کردها از عراق گوش به فرمان افرادی شده است که برای فروپاشی عراق نقشه ریختند.

بارزانی و دوستان وی باید به خوبی بدانند که در مقطع کنونی چندقطبی کردن حاکمیت عراق به ضرر این کشور و منافع دشمنان آنهاست از این رو بهتر است به جای شاخه شاخه کردن عراق در جهت وحدت و انسجام این کشور وارد عمل شوند و در این راستا تمام سعی و همت خود را به کار بگیرند.

بارزانی به خوبی باید بداند که توطئه‎ای بزرگ در جهت ایجاد تفرقه در عراق تازه به ثبات رسیده در جریان است پس بهتر است تن به راهی که به خونریزی ختم می‏‌شود ندهد و در جهت همراهی مقامات این کشور وارد عمل شود.

28

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها