ترامپ: تروریست ها قدرت گرفته اند / نمی‌توانیم به قرارداد برجام متعهد بمانیم

دونالد ترامپ روزسه شنبه در نخستین حضورش بعنوان رئیس جمهوری آمریکا در هفتاد و دومین نشست سران مجمع عمومی سازمان ملل گفت: تروریست ها و افراطیون قدرت گرفته اند و در هر منطقه ای از سیاره زمین گسترش یافته اند.

ترامپ: تروریست ها قدرت گرفته اند / نمی‌توانیم به قرارداد برجام متعهد بمانیم

به گزارش خبر فوری به نقل از ایرنا، ترامپ در سخنانی که از شبکه های تلویزیونی دنیا از جمله سی ان ان پخش مستقیم می شد، افزود: ارتش ما (آمریکا) به زودی به قوی ترین ارتشی تبدیل خواهد شد که تاکنون بوده است.
وی در آغاز سخنانش اظهار داشت: مایه افتخار است که در زادگاهم به نمایندگی از مردم آمریکا برای مردم جهان سخنرانی می کنم.
وی افزود: آمریکا از روز انتخابات، بسیار خوب عمل کرده است.
وی با اعلام اینکه تروریست ها و افراطیون قدرت گرفته اند، گفت: ما در زمان وعده های بی پایان و مخاطرات بزرگ با هم دیدار می کنیم و موفقیت ما به ائتلافی از کشورهای قوی و مستقل بستگی دارد که از حاکمیت و استقلال خود برخوردار شوند.
وی افزود: نسل های آمریکایی ها برای حفظ وعده های کشور ما فداکاری کرده اند و من به عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده، همواره آمریکا را در جایگاه نخست قرار می دهم.
ترامپ گفت: ما خواستار دوستی و همدلی هستیم ودرگیری و کشمکش نمی خواهیم. باید وظیفه مطلق مان در برابر مردمی که از روی وفاداری نماینده شان هستیم، اجرا کنیم.
وی افزود: باید با یکدیگر با کسانی که ما را با هرج و مرج، ناآرامی و اقدامات تروریستی تهدید می کنند، مقابله کنیم.
همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل در نیویورک، رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد که ایالات متحده مجبور خواهد شد کره شمالی را به طور کامل نابود کند، مگر اینکه پیونگ یانگ از مناقشه هسته ای اش عقب نشینی کند.
وی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را 'مرد موشکی' نامید و گفت که کیم در حال ماموریتی انتحاری برای خود و نظام و مردمش است.
ترامپ از کشورهای عضو سازمان ملل خواست برای منزوی کردن دولت کیم جونگ اون همکاری کنند تا زمانی که وی از رفتارهای خصمانه اش دست بردارد.
وی با اشاره به اینکه جهان با تهدیدهای مخرب کشورهای سرکش و تروریست ها و افراطیون مواجه است، گفت: رژیم های سرکش نه تنها از تروریست ها حمایت می کنند، بلکه کشورهای دیگر را با مخرب ترین سلاح های شناخته شده برای بشریت تهدید می کنند.
ترامپ که با دقت از روی متنی می خواند، به رهبران جهان یادآور شد که آمریکا درصدد تحمیل خواست خود به کشورهای دیگر نیست و به حق حاکمیت دیگر کشورها احترام خواهد گذاشت.
وی افزود: بیش ازهر چیز دیگر، از منافع آمریکا دفاع خواهم کرد، اما در عمل به تعهداتمان در قبال کشورهای دیگر، این مساله را درک می کنیم که به نفع همه است که خواهان آینده ای باشیم که همه کشورها بتوانند از استقلال، کامیابی و امنیت برخوردار باشند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها