مودم، شارژر، بیسیم در یک دستگاه!

استفاده از شبکه‌های بلوتوثی، وای‌فای و داده‌ همراه به یک موضوع سراسری تبدیل شده است و به تازگی شارژ بی‌سیم نیز از جمله مواردی است که کم‌کم در حال گسترش است هر چند که مهمترین چالش آن در حال حاضر عدم امکان شارژ از فاصله دور است.

مودم، شارژر، بیسیم در یک دستگاه!

به گزارش خبر فوری و به نقل از ایسنا، سامانه‌های شارژ بی‌سیم از سیم‌پیچ‌هایی استفاده می‌کنند که با ایجاد میدان مغناطیسی و القای الکترومغناطیسی گوشی همراه را شارژ می‌کند اما گوشی باید در فاصله نزدیک و بر روی پد مخصوص قرار بگیرد تا شارژ شود.

در بسیاری از دانشگاه‌ها محققان در حال تلاش هستند تا بتوانند این فاصله را افزایش دهند و برد این امواج را بیشتر کنند اما کاری که محققان دانشگاه کارولینای شمالی کرده‌اند یک گام فراتر از افزایش برد شارژرهای بی‌سیم محسوب می‌شود.

مهمترین چالش پیش روی این تیم برای ساخت این وسیله این بوده است که برای جلوگیری از نابودی سیگنال‌های شارژ، آنتن‌ها باید امواج را در پهنای باند فوق‌العاده کمی ارسال کنند که برای ارسال داده مناسب نیست.

برای حل این مشکل محققان سامانه‌ای طراحی کرده‌اند که بتوانند از مزایای باندهای پهن و محدود به صورت همزمان استفاده کنند، به این ترتیب که امواج شارژ در باند محدود ارسال می‌شود و داده‌ها به صورت همزمان در باند پهن ارسال می‌شوند.

این سامانه در هر ثانیه 3 وات انرژی و 3.39 مگابایت داده ارسال می‌کند و تنها 2.3 درصد بهره‌وری آن نسبت به سیستم‌های شارژ بی‌سیم کمتر است.

33

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها